Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, wie heeft er verstand van SCSI ( in de volksmond squzzi genoemd ) aparatuur? Ik wil graag mijn HP 6100c Scanjet instaleren op Windows ME, maar de originele CD-rom bevat alleen drivers voor Windows 95 en NT. Nu heb ik drivers gedownload voor ME maar krijg deze niet geinstaleerd. Volgens mij zit er een volgorde in het instaleren, wie kan mij helpen? Mijn SCSI kaart is een "Adaptec 1540b host adapter" en is herkent door windows ME, maar er is geen comunicatie mogelijk tussen de scan- software en de scanner Windows ziet de scanner ook. In aparaat beheer zijn geen conflicten. groetjes, Eddie :(
Link naar reactie
[quote:3459473626="Eddie161"]Ik wil graag mijn HP 6100c Scanjet instaleren op Windows ME, maar de originele CD-rom bevat alleen drivers voor Windows 95 en NT.[/quote:3459473626]NT 4, neem ik aan? [quote:3459473626="Eddie161"] Nu heb ik drivers gedownload voor ME maar krijg deze niet geinstaleerd.[/quote:3459473626]Welke drivers? Voor de scanner of de SCSI kaart? [quote:3459473626="Eddie161"]Volgens mij zit er een volgorde in het instaleren, wie kan mij helpen? Mijn SCSI kaart is een "Adaptec 1540b host adapter" en is herkent door windows ME, maar er is geen comunicatie mogelijk tussen de scan- software en de scanner Windows ziet de scanner ook. In aparaat beheer zijn geen conflicten.[/quote:3459473626]Oud kaartje ... WIndows 98 en hoger herkennen de kaart, dus verder geen drivers voor de kaart nodig. WIndows herkent de scanner, en vraagt misschien om de WIndows installatie schijf(?). In principe is dit voldoende, alleen vermoedelijk niet bruikbaar in combinatie met de HP scanner software. Mijn ervaring is als volgt: Windows driver zichtbaar in bv Adobe Photoshop. Indien HP software geinstalleerd, is er voor dezelfde scanner nog een andere scanner driver geinstalleerd. Op zich zijn beide onafhankelijk te gebruiken. Alleen niet tegelijkertijd. Dat is het principe. Terug naar je probleem, welke driver ziet welke software niet? Het verschil is namelijk belangrijk.
Link naar reactie
Hallo jongens, ik heb het voor elkaar! Wat heb ik gedaan, welnu, ik heb Windows opnieuw geinstaleerd met de SCSI aparatuur AANGESLOTEN en INGESCHAKELD Dat heeft gewerkt, schijnbaar heeft Windows tijdens de instalatie het spul zelf geconfigureerd en werkt nu foutloos. Nog even de software geinstaleerd en klaar! Evengoed bedankt. Groetjes, Ed :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...