Ga naar inhoud

DVD rom speler leest dan wel en dan niet


Aanbevolen berichten

na een verse installatie van winxp op een pc leest de samsung sd-612s dvd rom speler dan wel en dan niet een cd- ook cd's van het zelfde merk doen het dan wel en dan niet- de speler is ook gebruikt om de xp te installeren, dus voor de nieuwe installatie werkte hij wel. drivers zijn goed lijkt me anders zou hij het helemaal niet doen. missschien een firmware update, maar dat heb ik nog niet voor elkaar kunnen krijgen. iemand misschien een suggestie met dank alvast en groeten n
Link naar reactie
[quote:b6a542d072="nicolaas"]na een verse installatie van winxp op een pc leest de samsung sd-612s dvd rom speler dan wel en dan niet een cd- ook cd's van het zelfde merk doen het dan wel en dan niet- [/quote:b6a542d072] Heb je dit alleen in Windows XP (Met welk Service Pack?), of ook als de pc is op gestart vanaf een [url=http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm]Windows 98Se bootdisk?[/url] Bedoel je dat dit wel en niet lezen gebeurd met dezelfde cd? Gebeurt dit alleen met zelf gebrande cd's, of ook met originele cd's? En is die dvd-speler aangesloten via een 80 aderige UDMA66/133 kabel?
Link naar reactie
[quote:fb724fc1e1="nicolaas"] de originele IDE kabel zit erin- daar ben ik niet aan geweest. [/quote:fb724fc1e1] Bedoel je dat het om een compleet gekochte (merk) pc gaat? [quote:fb724fc1e1="nicolaas"] het gebeurt ook met de opstartdiskette win98se. het gebeurt alleen met zelf gebrande cd's. het is winxp sp2 en dat zou het misschien weleens kunnen zijn? [/quote:fb724fc1e1] Dan zou het met de win98se opstart diskette, wel goed moeten werken. Worden die zelf gebrande cd's nog wel goed gelezen in de cd/dvd brander?
Link naar reactie
[quote:c1b0cf5b43="nicolaas"] ja, geen probleem in de writer. de aansluitingen zijn goed, even een andere speler er in en die werkt. [/quote:c1b0cf5b43] Hoe oud is die samsung sd-612s dvd rom speler dan? Heb je die veel gebruikt? Als dat een paar jaar is, zou je wellicht de dvd-speler laser lens kunnen reinigen met een cd/dvd cleaner.
Link naar reactie
ja, had ik nog niet aan gedacht- speler is een jaar of 4, zelf had ik er niet over gepraat hoor, had ik er al een nieuwe ingezet voor een paar euro, maar voor een kennis probeer je het toch altijd nog op te knappen- firmware gaat trouwens ook niet. ik schei er maar mee uit met dat ding- hartelijke dank voor de efforts in elk geval groeten, nico
Link naar reactie
heej misschien een beetje dom antwoord, maar ik had precies hetzelfde probleem met mijn dvd-rom speler. Bij mij was de oplosing heel simpel: de oude (40 polige) IDE kabel vervangen door een nieuwe 80-polige. Ook als je er al een 80-polige op hebt zitten zouu ik hem vervangen want die kabels hebben ook zeker niet het eeuwige leven! Bij mij was toen het probleem opgelost! veel suc6 Groetjes martijn
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...