Ga naar inhoud

Laptop vraag, wie kan mij helpen?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb eigenlijk twee vragen. Als eerst wat info. Ik heb vorig jaar een Gericom Hummer laptop gekocht met de volgende specificaties: Intel pentium 4 2,8 Ghz 512Mb DDR geheugen 60 GB Harddisk DVD +/- Recorder en speler 64 MB Geforce Fx Go5250 videokaart 5x usb Windows Xp Home Edition Service pack 2 Nu is deze laptop nog geen jaar oud, maar ik heb eigenlijk een klein probleempje.Ik heb deze laptop toe aangeschaf als desktopvervanger. Maar nu heb ik besloten HBO te gaan doen en heb ik een laptop nodig voor school. Dat betekent dus dat ie mobiel moet zijn en een lange acculevensduur moet hebben. Nu is mijn vraag of iemand mij kan informeren wat een goede laptop zou zijn met mijn wensen en ongeveer de bovengenoemde eisen. En wat kan ik met deze laptop doen die ik nu heb?Zijn er bedrijven die ze kunnen inruilen, want bij particulier verkopen gaat ook veel verloren van de aanschafwaarde. Mijn budget is ongeveer 1250euro. Alvast iedereen bedankt!
Link naar reactie
1. Als je je concentreert op lange accuduur moet je een laptop met Centrino nemen. Dit is een energiezuinige processor van Intel met geintegreerde draadloze netwerkmogelijkheden. Iedereen zal een eigen mening hebben over voorkeursmerk. In het Personal Computer Magazine van januari jl. en in de Computer Totaal van deze maand (ligt nu in de winkel) staan uitgebreide testen van respectievelijk 12 en 15 notebooks. Hierin staan prestaties, specifikaties EN accuduur uitgebreid vermeld! 2. Over de verkoop van je huidige laptop: ALS een winkel al zou inruilen, wat niet veel voorkomt, heb je geen betere prijs dan dat je met een beetje geduld het ding zelf verkoopt. Je kunt het proberen op sites als Marktplaats, Ebay etc., maar ook op forums zoals dit forum en bijv. Breekpunt.
Link naar reactie
Over merken doe ik dus geen uitspraak. Heb zelf nu een BenQ waar ik uitermate tevreden over ben, maar heb diverse mensen gehoord die 'm zo snel mogelijk wilden wegdoen. Het is net als met autos: de een let meer op uiterlijk/sportiviteit (bijv. een breedbeeldscherm is erg in nu), de ander meer op degelijkheid/reputatie van het merk. De prijs voor jouw apparaat is wat moeilijker te bepalen, het is een niet al te alledaags merk. de specifikaties zijn op zich uitstekend: die zijn als van een krachtiger nieuw te kopen systeem. Kijk maar eens op Marktplaats en bedenk dat daar nogal eens teveel wordt gevraagd. Laptops schrijven sneller af dan desktop PC's omdat de onderdelen kwetsbaarder zijn, reparatie duurder, het moeilijker is zelf in een laptop te sleutelen en dat daarom garantie meer op waarde wordt geschat. Het hangt ervan af hoe oud het ding is (zit er nog garantie op). Mijn inschatting is dat je i.i.g. 30% van de koopprijs mag aftrekken als je er niet eindeloos mee wilt leuren. http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/hardware/notebooks.htm Het is overigens wel erg sneu om zo'n krachtig systeem weg te doen. Heb je erover nagedacht om een extra accu aan te schaffen? Je kunt dan met de nodige stroombeperkende instellingen op het apparaat toch een heel eind komen met 2 accus op een dag!
Link naar reactie
twee accu's kom je wel een eind : ik zou dan wel voor het gemak een aparte oplader kopen. Anders kan je ze alleen opladen door elke keer te wisslen. Dat doe je in het begin maar daarna baal je ervan. Sommige merken-modellen hebben soms extra large accu's. Bijvoorbeeld de DELL X300 (company notebook) en er bleek een 2e accu bij te zitten die de notebook groter maakt en 200 gram zwaarder. Deze big accu kan ik 5-6 uur mee werken en dan moet ie aan de zuurstof. Ik weet dus niet of het het voor alle merken en typen geldt, misschien is het alleen bij deze x300.
Link naar reactie
[quote:44b79c7d4f="altec"]Maar nu heb ik besloten HBO te gaan doen en heb ik een laptop nodig voor school. Dat betekent dus dat ie mobiel moet zijn en een lange acculevensduur moet hebben.[/quote:44b79c7d4f] Ik zou als eerste even goed nagaan bij je studie wat daar de voorzieningen zijn wat betreft stroom. Ook is het verstandig om te vragen aan andere (2e of 3ejaars) studenten hoe vaak en hoeveel ze hun laptop gebruiken. Zelf heb ik namelijk voor hetzelfde gestaan. Ik had toen nog geen eigen laptop en heb er toen 1 gekocht, ook een desktopvervanger. Dit voldoet echter prima! Overal zijn stroomaansluitingen, zeker omdat je soms een dagje moet werken. Dus overweeg het even heel erg goed, en gooi niet zomaar 1200 euro weg, want desktopvervangende laptops voldoen prima!
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...