Ga naar inhoud

Ervaringen, meningen betreffende Canon EOS 300D?


Aanbevolen berichten

Heb hem in gebruik sinds afgelopen voorjaar. Gekocht als pakket met normale zoomlens en (zoom) telelens. Inmiddels veel foto's gemaakt met telelens en statief van vogels. Het valt me op dat de lenzen van goede kwaliteit zijn. Onscherpte hoofdzakelijk door beweging. De meegeleverde software vind ik nogal onhandig. Veel poespas om simpelweg wat foto's naar een computer over te halen.
Link naar reactie
Hoewel technisch een goede camera, houdt hem eerst eens goed vast en vergelijk hem dan met andere vergelijkbare camera's (bijv. Nikon D70). Veel mensen zijn afgeknapt op de Canon vanwege de 'look and feel' van de body. Om die reden is er zelfs (ik meen overigens niet in Europa) een zwarte uitvoering gekomen. Eerst vasthouden dus.
Link naar reactie
Ben in de winkel geweest en heb hem bekeken, ze hadden daar ook de zwarte uitvoering. (die wilde ik zowiezo toch al hebben, niet de zilverkleurige! maar dat is smaak) Hij ligt goed in de hand en maakt een goede indruk. schijnt dat je met een gehackte firmware zelfs alle functies van de 10D van canon erop kan zetten en activeren. (omdat de camera inwendig hetzelfde binnenwerk heeft.) Tot zover goed, maar het ging me erom om wat meningen en ervaringen van anderen te horen.... Dus, reacties zijn welkom!!!
Link naar reactie
[quote:31d8ed400b="micky.g"]Ben in de winkel geweest en heb hem bekeken, ze hadden daar ook de zwarte uitvoering. (die wilde ik zowiezo toch al hebben, niet de zilverkleurige! maar dat is smaak) Hij ligt goed in de hand en maakt een goede indruk. schijnt dat je met een gehackte firmware zelfs alle functies van de 10D van canon erop kan zetten en activeren. (omdat de camera inwendig hetzelfde binnenwerk heeft.) Tot zover goed, maar het ging me erom om wat meningen en ervaringen van anderen te horen.... Dus, reacties zijn welkom!!![/quote:31d8ed400b] realiseer wel dat als je er gehackte firmware opgooit je problemen kan krijgen als je de camera naar canon moet sturen voor reparaties ofzo..... Ik zelf heb een jaartje geleden de keuze moeten maken voor de canon 300D of de NikonD70 heb beide cameras vastgehouden en even in de winkel uitgeprobeerd na wikken en wegen heb uiteindelijk gekozen voor de D70 omdat deze voor mij beter in de hand ligt en beter aanvoelt. Tot op de dag van vandaag geen spijt gehad van mijn keuze. Op dit moment zou ik niet voor de 300D gaan maar even kijken wat de 350 voor een camera is. Deze komt binnen een week of twee drie uit en verschilt in prijs niet echt veel van de 300D. Het zou mijnsinziens zonde van je geld zijn als je nu een 300D zou kopen terwijl de 350 misschien meer is voor hetzelfde geld. Het is immers een grote investering die je maakt en dan zijn fouten extra naar. Ik zou als je al geen canon lenzen hebt ook eens kijken naar de nikon D70 Veel succes met het uitzoeken van de camera
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...