Ga naar inhoud

Tijdbesparende tip&trucs


Aanbevolen berichten

Tijdbesparende tip&trucs Ik bouw de laatste tijd flink wat computers. Dat is soms wel 20 per week. Nu ben ik soms wel een half uur bezig met het bouwen van een computer. Daar is de installatie van Windows en andere programma’s niet in meegerekend. Nu hoopte ik dat jullie wat tijdbesparende tips&trucs hebben zodat ik wat sneller de computers kan opbouwen. Echt alle soorten tips met hardware zijn welkom. Soms werk ik ook met kant-en-klare fabriek pc hebben jullie misschien nog specifieke tips voor deze gevallen? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Als je een aantal pc van exact het zelfde type bouwt, dan kan je het installeren beperken door te werken met images zoals Ghost. Je moet dan wel investeren omdat je als bedrijf opereert. Als een enkele component afwijkend is kan je die als windows het nietzelf oplost (ga uit van XP) dan zal je die componenten wel handmatig kunnen doen. Dus 10 pc's, betekent 10x assembleren, 1 winxp installatie gevolgd door een image maken. Daarna kan je de images laden op de nadere 9 pc's. Het beste kan je dat via een netwerk doen waarbij je je het laden van de images via de netwerkboot doet. Succes ermee, gewoon wat creatief zijn. Als je meer zou willen weten kan dat, alleen gaat dat wat kosten (ik moet ook mijn brood verdienen) en dat zal te duur worden als je pas begint.
Link naar reactie
Kasten gebruiken met verwijderbare mobo-plate kan helpen, heb je lekker de ruimte om mobo te installen etc. dus dat kan best tijd schelen.. Of gaat het om tijdswinst met Windows installeren? Je kan bv. ook 'besparen' op de hoeveelheid schroeven waarme je drives (en evt. 1 of 2 minder voor het mobo) vastzet..
Link naar reactie
accu schroeftolletje gebruiken met magnetische bitjes. Schroeft sneller en de schroefjes vallen minder snel van je schroevendraaiertje af. CPU en geheugen op mobo zetten voordat deze de kast in gaat. Hebt meer ruimte en gaat dus sneller. Eerst de opslagmedia plaatsen en dan de mobo en dan de draadjes, denk bij de opslag media aan de plaatsing van de kabels, anders kun je nog een hoop extra kloten door de opslagmedia alsnog opnieuw te herpositioneren.. Als je veel met dezelfde apparaten werkt kan het geen kwaad om grote voorbeelden van bijvoorbeeld pinbezettingen van usb headers op papier te plastificeren, ook jumpers voor evt HD's kun je doen. Zo heb je alles snel, overzichtelijk en groot, liefst in kleur, voor je neus als je het nodig mocht hebben.
Link naar reactie
bedankt voor de reacties! vooral dat idee van DarkScribe met de voorbeelden. Alles in een boek en als je het nodig hebt hoef je niet de hele manuel door te lezen. S0epkip op een of andere manier doe ik dat altijd al want na het vervangen van hardware hou ik altijd meer schroeven over :lol: Het is overigens alleen voor hardware. Voor Windows heb ik al een unnateded cd waar je op het laaste moment de naam, code en programma`s opgeeft.
Link naar reactie
Ik heb zelf alle soorten schroefjes netjes gesorteerd. Bouw binnen een paar minuten een mobo + CPU + Geheugen in. Enigste wat mij een beetje tijd kost zijn die kleine rot draden aan te sluiten voor de power / reset ed. Een magnetisch schroevendraaier gebruik ik niet, ik gebruik mijn handen op zo'n manier dat het schroefje nagenoeg nooit valt. Maar goed, als je 30 pc's per week bouwt heb je toch geen handleiding meer nodig neem ik aan, en het kan misschien wel helpen om als voorbereidend werk de afstandhoudertjes van de mobo's alvast in alle kasten te draaien en evt. cd-rom / dvd-speler wat je enig zins standaard verkoopt alvast van tevoren in de kast te bouwen. Beetje lopende band / productie werk ;-)
Link naar reactie
[quote:8138b7e009="Dracoplasm"]Ik heb zelf alle soorten schroefjes netjes gesorteerd. Bouw binnen een paar minuten een mobo + CPU + Geheugen in. Enigste wat mij een beetje tijd kost zijn die kleine rot draden aan te sluiten voor de power / reset ed. Een magnetisch schroevendraaier gebruik ik niet, ik gebruik mijn handen op zo'n manier dat het schroefje nagenoeg nooit valt. Maar goed, als je 30 pc's per week bouwt heb je toch geen handleiding meer nodig neem ik aan, en het kan misschien wel helpen om als voorbereidend werk de afstandhoudertjes van de mobo's alvast in alle kasten te draaien en evt. cd-rom / dvd-speler wat je enig zins standaard verkoopt alvast van tevoren in de kast te bouwen. Beetje lopende band / productie werk ;-)[/quote:8138b7e009] Waar heeft u al die klanten gevonden trouwens? :roll:
Link naar reactie
[quote:33143ba335]Waar heeft u al die klanten gevonden trouwens? [/quote:33143ba335]Denk dat ie alleen de eerste en laatste regel van Dracoplasm heeft gelezen :wink: [quote:33143ba335]Maar goed, als je 30 pc's per week bouwt heb je toch geen handleiding meer nodig neem ik aan[/quote:33143ba335]Het waren er wel 20 :P maar idd, dan kun je het toch zelfs met 1 hand lijkt me?
Link naar reactie
[quote:c42f31f5cb="DarkScribe"]accu schroeftolletje gebruiken met magnetische bitjes. Schroeft sneller en de schroefjes vallen minder snel van je schroevendraaiertje af.[/quote:c42f31f5cb] Magnetische bitjes in de buurt van chips etc. vind ik nou [u:c42f31f5cb]niet[/u:c42f31f5cb] zo'n goed idee!!
Link naar reactie
Het lijkt me ook niet zo heel slim om magnetisme en daarvoor gevoelige zaken zoals floppy diskettes bij elkaar te doen, maar ten eerste ben je bezig met schroefjes en niet met chips o.i.d. en ten tweede is de magnetische kracht van een bitje vrij zwak en gebeurt er niets met je onderdeeltjes. Mij is sinds beginjaren '90 in ieder geval nog niets gebeurt. 8)
Link naar reactie
ik werk niet voor een bedrijf. ik ben begonnen met het verkopen van cd :D en het verhelpen van lichte problemen. door mond op mond reclame kwammen er steed meer mensen en ging ik steed verder met opdrachten. het begint meestal met fam en kennisen en met mond op mond reclame kom je verder. ik weet niet wat je leeftijd is maar ik zou niet te open reclame gaan maken dat geeft altijd problemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...