Ga naar inhoud

Slecht geluid uit systeemkast ....


Aanbevolen berichten

Goeie avond mensen, Teneerste weet ik niet zeker of het hier in het goede topic staat. Zoniet, mijn excuses. Maar wat ik even graag wil weten. Uit mijn systeemkast (midden / boven) komen de laatste dagen vreemde geluiden. Toen ik hem vanavond opstarte en hij dus nog erg koud was klonk een zwaar gebrom. Momenteel bromt hij ook nog maar een stuk minder. Weet iemand waar dit aan kan liggen? (ik heb de kast niet open gehad voor stof, aangezien dit eens gigantisch is mislukt en ik alle data kwijt was doordat ik wat verkeerds had geraakt). Kan het de stof zijn? Of is het wat anders?
Link naar reactie
Dat zou idd kunnen, waarschijnlijk is het een fannetje wat te veel herrie maakt. Het enige wat je daar aan kan doen is ff de kast open maken en gewoon ff luisteren waar het vandaan komt. Als je denk dat het een bepaalde fan is dan kan je deze ff stoppen door op het midden te drukken met je vinger.
Link naar reactie
Nou het probleem is dat ik die kast niet meer durf open te maken. Tijd geleden van een andere pc eens de kast open gehaald en wat ik fout heb gedaan weet ik niet, maar weet ik iets verkeerds heb aangeraakt waardoor problemen waren ontstaan. Kan het zijn dat bij een koude start de pc meer geluid maakt? Als het fannetje daadwerkelijk vol zit met troep. En wat zijn de gevolgen?
Link naar reactie
Kan ook gewoon resonantie (meetrillen) zijn dat optreedt. Je kan het alleen maar te weten komen door je kast open te doen en op de voornaamste onderdelen eens met je vinger te duwen (om te beletten dat ze nog zouden meetrillen. ps: met een houten stokje is eigenlijk wel veiliger - niet voor je vingers, wel voor je systeem :lol: ) Je gevoel ken ik: 'k maakte ook eens een kast open en toen was een ide-kabel achteraf niet meer 100%, mja... soms moet je wel hé? En troost je: het mislukt niet altijd hoor!
Link naar reactie
[quote:38420da207="R-bin"]Bij een koude start kan een fan idd meer herrie maken dat heb ik hier met een pc ook.[/quote:38420da207]Mee eens. En daar zou je wel wat aan moeten doen. Als de ventilator daardoor bijvoorbeeld minder goed loopt, kan het zijn dat de computer te warm wordt. HOu dus de temperaturen goed in de gaten. Een luid geronk die na een aantal minuten langzaam minder wordt is typisch voor een defecte ventilator.
Link naar reactie
soms zit er inderdaad wat stof op de fannetjes geplakt waardoor deze licht uit balans raken. dit veroorzaakt vaak de brom geluiden. ik heb het zelf ook gehad dat in de koude maanden me pc eerste 10 a 20 minuten nogal bromt, ik kon toen nisk aan de fannetjes ontdekken en kreeg het ook niet meer weg. (totdat de hardware vervangen werd dan)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...