Ga naar inhoud

[win2000] Video probleem loopt uit op niet meer booten


Aanbevolen berichten

Ik heb dit ookal gepost op een ander forum en niet veel zin om alles over te tikken, ik kopieer de 2 posts dus even, met hoop op reactie! Post1: Hallo, Ik heb sinds enkele dagen win2000 op mijn pc geinstalleerd, omdat win2k standaard geen drivers aan boord heeft voor mijn videokaart heb ik de laatste versie gedownload van de nvidia site (geen beta maar de laatste final). Ik wist vandaag weer waarom ik ookalweer was overgestapt naar XP. Driverproblemen in 2000, na verloop van tijd word het beeld steeds slechter, taakbalken en windows worden doorzichtig, tekst loopt door elkaar heen en iconen verdwijnen spontaan. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?? ik wil namelijk wel graag met windows 2000 blijven werken. Post2: Hallo, Ik was dus even aan t proberen geslagen, alle updates van windows update binnenhalen, echter bij een van de updates ging t mis, pc liep vast, na vele pogingen om door te kunnen werken dan toch de resetknop... Echter bij het opnieuw opstarten kreeg ik een blauw scherm met de volgende melding: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Adress 804154E5 base at 80400000 Datestamp 41773335 - NTOSKRNL.EXE Wat is er verkeerd gegaan?? en hoe los ik dit nu weer op?? Ik word er een beetje hopeloos van, maar ben nog steeds niet van plan om terug te gaan naar X(tra)P(ech). Wie kan me uit mijn problemen halen?? Edit: SP4 is daarna in safe modes wel goed geinstalleerd, maar het probleem blijft. Mijn pc configuratie: AMD Athlon 1200, 256 MB Ram, Geforce4 TI4200 met 128 MB. Ik heb verder geen hardware veranderingen gemaakt sinds de laatste keer dat alles goed werkte (daarvoor ook niet trouwens). Aanvulling: Heb ff gegoogled Daar las ik dingen als defecte processor/overgekockt etc. Maar er is nix overgeklocked en alles heeft tot de updates gewerkt.
Link naar reactie
Nou, ik heb ook "ff gegoogled" en kom nogal wat verhalen tegen over een probleem met de driver van de videokaart. Dus die lijkt toch de eerste verdachte. Is die driver die je gedownd hebt niet te nieuw, m.a.w. bedoeld voor XP? Kun je in de veilige modus de driver in apparaatbeheer misschien verwijderen en em dan bij een reboot alsnog de goede in z'n maag splitsen? Jim
Link naar reactie
[quote:9776996891="plextor"]als je met google zoekt system eisen Geforce4 TI4200 . dan komt er uit minimaal athlon 1.4 . zoek het eens in die hoek[/quote:9776996891] Ja, ik weet dat de systeemeisen hoger liggen, dat zijn echter de eisen bij gebruik van AGP 8x en volle grafische belasting... Aangezien mijn mb Max agp 4x ondersteund moet ik aan 1,2 genoeg hebben, en met XP heeft t ook al ruim 7 maanden probleemloos gedraaid. Maarja, ik was alles zo zat, ik heb ff geformatteerd en ergens een antieke driver vandaan gehaald (overigens was die niet geschikt voor win2000 maarja, het werkt). Nu zal ik de komende weken toch geen games spelen, maar ik heb 1 spel dat ik graag wel weer wil gaan spelen en daarvoor heb ik nieuwe drivers nodig... dus als iemand nog suggestie heeft, kom maar op! Owja, ik heb alleen SP4 geinstalleerd, geen losse updates enzo. Ik was het gezeik van windowsupdate een beetje zat...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...