Ga naar inhoud

van usb 1 naar usb 2.0


Aanbevolen berichten

vraagje ik heb een hp pavillion 2200+ 1.8ghz amd athlon met windows xp 256mb ddr-sdram 80gb ultra dma vaste schijf. hier heb ik een externe dvd writer van freecom op aangesloten. Nu geeft deze de melding dat ik een snelle usb host controller moet hebben. Als het goed is is dit een pci usb 2.0 kaartje. Hoe kom ik er achter of en hoe ik die kan installeren om mn computer. Alvast bedankt
Link naar reactie
USB 2.0 is backwards compatible dus kan je de DVD brander gebruiken maar dan in USB1.1 mode. Zal mischien niet op volle snelheid kunnen branden. Losse PCI kaartjes met USB2.0 zijn ook niet zo duur en die kan je er gewoon in een leeg PCI slot stoppen. Drivers worden meestal met de kaartjes meegeleverd. Kijk eens op http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=37954&productType=1
Link naar reactie
[quote:8c30678406="tomvdlee"]USB 2.0 is backwards compatible dus kan je de DVD brander gebruiken maar dan in USB1.1 mode. Zal mischien niet op volle snelheid kunnen branden. [/quote:8c30678406]DVD-branders kun je volgens mij niet lager zetten dan 1x speed, en dan is die snelheid nog te hoog voor USB1.1. USB2.0 is dus absoluut noodzakelijk om stabiel DVD-R's te branden. CD-R's zal op USB1.1 nog wel gaan op max. 6x speed.
Link naar reactie
Er zou in je Device Manager onder Universal Serial Bus Controllers iets moeten staan als 'Standard [b:0638f892f0]Enhanced[/b:0638f892f0] PCI to USB Host Controller. Als dat er niet staat, moet je bij zo'n 'Standard USB Host Controller' ff een rechterklik doen, 'Update Driver' en kiezen voor: c:\windows\system32\drivers\[b:0638f892f0]usbehci.sys[/b:0638f892f0] Da's nl. de USB2.0 driver onder WinXP.
Link naar reactie
heb kaart er uit gehaald en in andere slot gedaan, nu lijkt hij het te doen. Xp geeft geen automatische melding dat er nieuwe hardware is gevonden, maar bij apparaat beheer staat nu usb root hub 2 en 2 maal via rev 5 of later usb universele host controller. en standard enhanced pci tot usb-hostcontroller. Lijkt me dat hij het nu doet, toch? Bedankt voor ieders hulp. Heb eigenwijze vriend die dat graag zelf wil doen, maar goed, zo is het mij toch zelf gelukt
Link naar reactie
[quote:586d091414="pinkie"]dan ten slotte nog 1 vraagje, wie weet goed en snel decodeer programma. gebruik nu dvd shrink, maar die doet daar soms een uur over met deep analysis.[/quote:586d091414]De doorlooptijd zul je in principe niet echt kunnen verkorten, aangezien het comprimeer-proces erg afhankelijk is van de processorkracht en de hoeveelheid beschikbaar geheugen. Wat voor CPU en hoeveel memory heb je nu? [quote:586d091414="pinkie"]Branden gaat nu prima 10 minuten ipv een uur[/quote:586d091414]Dan werkt die USB2.0 poort nu dus wel goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...