Ga naar inhoud

Externe harde schijf erg traag..


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, sinds dat ik me nieuwe systeem heb geinstalleerd is me externe hdd erg traag b.v. het branden van een dvdje duurt 55min. Het komt doordat "een snel USB-apparaat aangesloten is op een trage hub". Verder staat er nog "Er zijn geen snelle USB-hostcontrollers op deze computer geinstalleerd". Hoe los ik dit op? want ik heb alle moederbord drivers geinstalleerd incl USB2.0 etc. en ook videokaart drivers dus daar ligt het niet aan. Verder heb ik geen SP1 of SP2 geinstalleerd. SP2 wil ik sowieso niet hebben en SP1 had ik op mijn oude pc geinstalleerd en dat werkte toen perfect met mijn externe HDD ligt het hier aan? Mijn componenten zijn: Moederbord: Gigabyte GA-K8NXP-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II RAID) Processor: AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed) Videokaart: MSI GeForce 6800 256MB DDR (PCI-e, DVI) NX6800-TD256E Werkgeheugen: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2.5 (GeIL Value Dual Channel) Alvast bedankt! Marco
Link naar reactie
Weet Windows zonder servicepack 1 (of 2 natuurlijk) wel van het bestaan van USB 2 of kent hij dan nog alleen USB 1? Misschien moet je eerst het SP eens installeren, vervolgens de hele USB-boel uit apparaatbeheer verwijderen en dan met een herstart de hardwareherkenning een nieuwe poging laten doen. Mogelijk gaat het dan wel goed en worden de hubs alsnog als USB 2 apparaten herkend. Jim
Link naar reactie
Nee je hebt perse SP1 nodig dus die heb ik nu uiteindelijk en zelfs SP2 waar ik niet tevrede over ben maar toch. Maar door die SP1 en later SP2 heb ik weer een nieuw probleem want ik krijg een regel van die: ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ en moet ik precies 10minuten wachten voordat een wit balkje over de ÍÍÍ.. is gegaan en dan start windows pas op. Is hier een patch voor ofzo? Ik dacht dat dat over zou zijn na het installeren van SP2 maar het probleem blijft. Ik heb ook nog geprobeerd om andere Boot devices te selectere dus Hard Disk, CD-rom en Diskette maar dat hielp niet dus kent iemand dit probleem en heeft iemand een oplossing aub? Bijvoorbaat heel erg bedankt! Marco
Link naar reactie
Jah het is zoiezo een voortgangsbalk tijdens het opstarten en na die voortgangsbalk start pas windows op. Dus ik zie eerst het scherm waar je naar bios kan etc. Dan zie ik iets over Raid Utility en daarna krijg ik dus een zwart scherm met een regel witte ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ en dan gaat er een wit blakje overheen dat duurt dus 10min en dan kom pas t windows teken. Het kan zijn dat in de Bios iets aanstaat van slaapstand want in Windows is de slaapstand gewoon uit. Iemand een idee waar dat in de bios zou kunnen staan of heeft iemand een idee waarom dit komt na de installatie van de Service Packs?? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Het heeft niks met slaapstand te maken voor zover ik weet. Maar het ziet er wel het zelfde uit. Zelf zie ik dit balkje ook wel even, maar dan ook echt even. Minder dan een sec. zelfs. Zorg er in ieder geval voor dat je voor alles de juiste drivers hebt. Draai anders bootvis een keer om te kijken waar de fout zit.
Link naar reactie
Ondertussen ben ik dus niet verder het is volgens mij geen fout maar een instelling in de bios of windows. Ik denk eerder Windows omdat het pas gebeurde na de installatie van de SP 1. Ik heb wel iets nieuws gezien namelijk.. ik krijg na de Raid Utility scherm een zwart scherm en dan zie ik opeens me CPU koeler stil staan voor 30sec tot 1minuut daarna krijg ik dus die witte ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ's en dan loopt de CPU koeler weer. Dan duurt het weer 10min voordat een wit voortgangsbalk over de ÍÍÍÍÍÍÍÍ's is gegaan en dan start windows. Kan iemand me alsnog helpen en zeggen welke instelling dan ik moet probere? Slaapstand staat uit in Windows, Bios weet ik niet. Bedankt en groetjes, Marco
Link naar reactie
[quote:8698041c6d="SoNiC03"]Ondertussen ben ik dus niet verder het is volgens mij geen fout maar een instelling in de bios of windows. Ik denk eerder Windows omdat het pas gebeurde na de installatie van de SP 1. Ik heb wel iets nieuws gezien namelijk.. ik krijg na de Raid Utility scherm een zwart scherm en dan zie ik opeens me CPU koeler stil staan voor 30sec tot 1minuut daarna krijg ik dus die witte ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ's en dan loopt de CPU koeler weer. Dan duurt het weer 10min voordat een wit voortgangsbalk over de ÍÍÍÍÍÍÍÍ's is gegaan en dan start windows. Kan iemand me alsnog helpen en zeggen welke instelling dan ik moet probere? Slaapstand staat uit in Windows, Bios weet ik niet. Bedankt en groetjes, Marco[/quote:8698041c6d] Hoì, Laatst had ik ook zoiets, had wel de usb2 drivers geinst. Ik heb toen de cd van het moederbord in het rom station gedaan, en ben naar configuratiescherm/systeem tabblad hardware/apparaatbeheer gegaan, toen onderaan naar usb controllers en het plusje open gemaakt, daar op iedere regel rechtermuis stuurprogramma's bijwerken gedaan, en verwezen naar de rom, toen instaleerde hij toch nog drivers en nu heb ik een externe schijf op full speed. misschien heb je er iets aan succes.gr Hans
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...