Ga naar inhoud

2 computers, 1 monitor, muis, toetsenbord?


Aanbevolen berichten

Vaak heb ik een computer van een kennis thuis staan om te kijken wat er mis mee is. Dat gaat dan als volgt: ik zet de pc neer naast die van mij en loop vervolgens de hele tijd de kabels van mijn muis/toetsenord/monitor over te zetten op die pc van die kennis en dat gaat dan een paar keer per dag zo door. Dit word ik een beetje zat. Nu vroeg ik mij af of er misschien kastjes zijn met schakelaartjes voor mijn monitor zodat ik dan de hele tijd kan switchen tussen de ene en de ander pc. Ditzelfde zou ik willen voor mijn toetsenbord en muis. Is dit mogelijk of zijn er andere (betere) oplossingen?
Link naar reactie
Bedankt voor beide reacties.[quote:df749beb54="Zenos"]Deze bijvoorbeeld: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/102463[/url], op deze pagina staan er nog meer: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/60/top[/url][/quote:df749beb54] Ik kwam daar ook deze tegen: "Eminent EM1021 4-Poorts Handmatige KVM-Switch € 21,50" Wat wordt bedoeld met handmatig? En wat moet ik me voorstellen bij een 4-poorts? Betekent dat, dat ik 4 systeemkasten op 1 monitor,muis, toetsenbord aan kan sluiten? :roll:
Link naar reactie
[quote:9a252fe209="Belg"]Handmatig is met de hand zeker? [img:9a252fe209]http://ftp.xlm.nl/images/Products/EM1020_F1.jpg[/img:9a252fe209][/quote:9a252fe209]Ik ben begonnen met zo'n setje. Het grote nadeel is dat het toetsenbord en de muis wel eens niet herkend worden wanneer de schakelaar niet goed staat of na een herstart van de andere computer. Ik heb nog zo'n kastje staan, ... Ondertussen gebruik ik 3 KVM switches (1x2, 2x4). Vanwege de bekabeling, kies een zeer praktische opstelling, kabels zijn vaak dik en stug. De kleine 2x KVM switches zullen vaak het meest praktisch zijn. Let bij de aanschaf goed op dat de benodigde snoeren erbij geleverd worden.
Link naar reactie
Wederom bedankt voor alle reacties.[quote:f4f4d41840="Hans.Vosman"][quote:f4f4d41840="Belg"]Handmatig is met de hand zeker? [img]afbeelding[/ img][/quote:f4f4d41840] Het grote nadeel is dat het toetsenbord en de muis wel eens niet herkend worden wanneer de schakelaar niet goed staat of na een herstart van de andere computer.[/quote:f4f4d41840] Waarom gebeurt dit niet met softwarematige switches? Hoe werken deze twee precies in de parktijk? Ik zie het verschil volgens mij niet zo. Bij allebei moet je toch gewoon een schakelaartje overhalen om te wisselen van systeemkast? Of kun je bij softwarematige switches via een instelling op je scherm wisselen van pc ipv een schakelaartje op je tafel?
Link naar reactie
[quote:df38766ae2="Hans.Vosman"]De systemen die ik heb gaan via een schakelaar en kunnen ook met een reeks speciale toets codes van computer wisselen. [/quote:df38766ae2] Dat is precies wat ik zoek. (die speciale toets codes zijn wat mij betref overbodig overigens) En wat zijn dat voor systemen: handmatig, of softwarematig? Hoeveel kostten ze? Alvast bedankt.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...