Ga naar inhoud

Vragen over een problematieke RAID-systemen op een mainboard


Aanbevolen berichten

Zijn wel mogelijk als ik twee identieke harddisk A. van 400 GB met het toerental van 7.200 rpm en één andere harddisk B. van 74 GB met het toerental van 10.000 Raptor samen inbouwen? Deze RAID-systemen gaan natuurlijk via de weg van Promise. Sommige mainboard Asus heeft al promise op het plaat ingebouwd. En 400 GB-HDD's dienen als opslagmedium met het systeem Mirror (nr: 2) en ook veilige backUps. En de andere HDD dient als een tussenfase"tijdelijke opslag". Ik vraag aan jullie...wie weet over deze RAID-systemen van 2 HDD plus 1 HDD(niet raid!) samen te werken? of samen kunnen goed omwegen? Is deze systeem wel mogelijk?
Link naar reactie
Dat is zondermeer mogelijk: als er een raid-controller op het moederbord aanwezig is, dan kun je onafhankelijk daarvan een hdd aansluiten op een andere aansluit-mogelijkheid voor harde schijven. M.a.w. als het moederbord voorzien is van zowel raid als niet-raid hdd-controllers, dan kun je die waarschijnlijk probleemloos tegelijk gebruiken.
Link naar reactie
Die extra schijf op de normale ide kan volgens mij idd alleen als slave werken. Dat was ook jouw bedoeling begrijp ik. Daar kan dus geen os op. Je moet beide hd's die op de ATA-RAID komen wel als master instellen. Zorg wel dat je back-ups hebt van data voor het geval dat. Lees ook de manual van het mobo even. Kan nooit geen kwaad. Als RAID-ATA op het mobo zit, staat de jumper meestal al goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...