Ga naar inhoud

Flashdisk niet in 'mijn computer'


Aanbevolen berichten

Ik sloot een memorystick aan via een usb poort van mijn PC (XPPro). De eerste keer kwam het systeem met 'nieuwe hardware' en verscheen hij in mijn computer als flashdisk en kon ik hem benaderen als een gewone harde schijf, dus b.v. heen en weer kopiëren. Echter, van de ene dag op de andere verdween hij uit 'mijn computer' en kan ik er dus niet meer mee werken. In apparaat beheer is hij nog wel aanwezig met de mededeling: Dit apparaat werkt correct. Ik heb allerlei akties ondernomen zoals eruit, opstarten, erin, weer opstarten, maar dat helpt niet. Het ding is niet defect want het werkt okay op andere PC's. Kan iemand mij de oplossing aandragen? bvd
Link naar reactie
Na verwijderen en opnieuw opstarten krijg ik de melding nieuwe hardware gevonden etc. Hij staat dan weer in apparaatbeheer met dit apparaat werkt correct maar ik vind hem niet terug in 'deze computer' Hoe ken ik hem een driveletter toe. Dit is nieuw voor mij! ps: Kan je zo'n memstick onder spanning verwijderen en weer terugplaatsen. Dat heb ik dus wel een paar keer gedaan.
Link naar reactie
Ik ga dat laatste advies opvolgen, ik bedoel dat van Ouwe Rot. Wel het volgende: Zoals velen ga ik met een apparaat eerst aan de slag en lees ik later de gebruiksaanwijzing. Wat lees ik: Voor dat je de stick verwijderd moet je onder in de taakbalk links klikken op het icoon 'Hardware veilig verwijderen' . Vervolgens krijg je de melding dat je de hardware inderdaad veilig kan verwijderen. Heb ik dus niet gedaan. Ik trok het ding er gewoon uit etc. Dus wellicht is dat de oorzaak! Vraag is wel: Kan ik hem nu weggooien of is er nog redding?
Link naar reactie
[quote:0ef6a5c772="Pietertje"]Voor dat je de stick verwijderd moet je onder in de taakbalk links klikken op het icoon 'Hardware veilig verwijderen' . Vervolgens krijg je de melding dat je de hardware inderdaad veilig kan verwijderen. Heb ik dus niet gedaan. Ik trok het ding er gewoon uit etc.[/quote:0ef6a5c772] Als dat gebeurde toen Windows XP bezig was met kopieren van/naar de usb-stick, zou er data verloren kunnen gaan. Echter de usb-stick zelf zou nog wel moeten blijven functioneren. Als je de flashdisk inplugd, brand het ledje daarvan nog wel? [quote:0ef6a5c772="Pietertje"]de stick niet voor in het lijstje in schijfbeheer, [/quote:0ef6a5c772] Komt deze helemaal niet voor in schijfbeheer, of komt daar na het inpluggen van de stick een verwisselbare schijf te staan zonder drive letter? [quote:0ef6a5c772="Pietertje"] Nu wordt het toch wel heel waarschijnlijk dat het ding de geest heeft gegeven, temeer daar hij het in geen enkele PC meer doet![/quote:0ef6a5c772] En de pc's zien 'm nog wel in apparaatbeheer? Heb je dan nog wel een andere usb-stick, die nog wel werkt in al je pc's?
Link naar reactie
Je zult het niet geloven maar de stick doet het weer. Hoe, luister.... Bij de stick was een cdrom met drivers voor windows 98 en me, niet nodig dus voor xp maar toch geïnstalleerd. Deze utility gaf je de mogelijkheid een lowlevel format uit te voeren. Ik heb dat gedaan en zie op de stick werd een volume 'O' gecreëerd waardoor de stick weer normaal functioneerde. Wat er nou precies fout is gegaan weet ik niet maar het belangrijkste is dat het weer werkt. Ik dank eenieder voor de reacties. Het is een goed gevoel dat anderen zich willen verdiepen in jouw probleem.
Link naar reactie
Nou, wat er fout gegaan is, dat is wel duidelijk. Je hebt de stick er een paar keer uitgetrokken zonder hem af te melden terwijl er de laatste keer blijkbaar op dat moment nog gegevens naartoe geschreven werden. Gevolg: een beschadigde bestandstabel en dus niet meer te benaderen door Windows. Door het opnieuw formatteren heb je dat probleem dus opgelost want dan worden de bestandstabellen opnieuw geschreven. Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...