Ga naar inhoud

Vaag opstart probleem.


Aanbevolen berichten

Hoi, Volgens mij heeft het volgende probleem met hardware te maken , dus doe ik hem maar in deze categorie :) ok : Gisteren zat ik in alle rust achter mijn pc , totdat hij ineens uitging. Sindsdien , als ik hem wil opstarten , moet ik eerst frunniken aan de voedingknop ( I / O ) . Als ik dan de power - knop indruk , gaat in een oogwenk alles aan ( casemod , LEDs ) en daarna gelijk weer uit. Soms wou hij nog gewoon opstarten maar ging ie na 1 minuut alweer uit :( Wie helpt me uit de brand ? Grtz Ripper
Link naar reactie
ach :P ik ben niet zo'n super enthousiaste modder hoor :P gewoon raampie inbouwen en wat kabels en verlichting erinzetten , meer is het ook niet.. afijn ,memtest draaien gaat moeilijk als je pc binnen 0,015 seconden afsluit . Moederbord lijkt me ok verder, want hij gaat ook gewoon nog aan. Ik heb dit probleem eerder gehad , toen ik een vernaggelde Fan erop had gezet , toen ik hem verwijderde deed alles het weer.
Link naar reactie
ach :P ik ben niet zo'n super enthousiaste modder hoor :P gewoon raampie inbouwen en wat kabels en verlichting erinzetten , meer is het ook niet.. afijn ,memtest draaien gaat moeilijk als je pc binnen 0,015 seconden afsluit . Moederbord lijkt me ok verder, want hij gaat ook gewoon nog aan. Ik heb dit probleem eerder gehad , toen ik een vernaggelde Fan erop had gezet , toen ik hem verwijderde deed alles het weer.
Link naar reactie
[quote:d919afceba="Comp-Freak"]Nou, stap 1: Kaal opstarten. Alleen voeding, mobo, cpu + koeler, mem, vga. Stap 2: Check mobo op bijv. opgeblazen condensatoren. Stap 3: Ff andere voeding proberen. Lijkt me dat hier wel iets uit moet komen.[/quote:d919afceba] sorry maar wat zijn condensatoren ?verder met de kale start ben ik niks verder gekomen.
Link naar reactie
[quote:a707c9a6f8="Ripper_alexander"]sorry maar wat zijn condensatoren ?verder met de kale start ben ik niks verder gekomen.[/quote:a707c9a6f8]Condensatoren zijn die ronde tonnetjes op je moederbord. Als deze opgeblazen zijn, zijn ze bol aan de bovenkant en vaak ook met een bruine smurrie. Kijk vooral naar die rond de processor. Dat kaal opstarten niet werkt geeft iig aan dat het niet aan eventuele extra apparatuur ligt, maar dus zeker aan mobo, proc, geheugen of voeding. (of videokaart) Wat je nu het beste kan gaan doen is uitsluiten, door gewoon zoveelmogelijk de onderdelen om de beurt te vervangen. Ik zou iig eerst naar de voeding kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...