Ga naar inhoud

Japanse printer cartridges voor mijn Epson R800....


Aanbevolen berichten

afgelopen week ben ik in Japan geweest, en heb daar een compleet setje van 8 cartridges gekocht voor mijn Epson R800. De type nummers van zowel de printers als de cartridges in Japan wijken af van de Europese, maar ik weet zeker dat ik de goede cartridges heb gekocht. Ze passen ook probleemloos in mijn printer. Ik krijg echter de "cannot recognise cartridge" waarschuwing, en kan mijn printer niet aan de gang krijgen. Het stoort mij dat de inkt prijs in Europa kunstmatig hoog wordt gehouden. Het stoort mij nog meer dat ik originele Epson cartridges niet kan gebruiken in mijn originele Epson printer omdat ze in het buitenland (voor ongeveer de helft van de prijs) gekocht zijn. Is er een methode om de printer toch te laten werken met deze Japanse cartridges?
Link naar reactie
[quote:b07e9d3388="Ron Engels"]afgelopen week ben ik in Japan geweest, en heb daar een compleet setje van 8 cartridges gekocht voor mijn Epson R800. De type nummers van zowel de printers als de cartridges in Japan wijken af van de Europese, maar ik weet zeker dat ik de goede cartridges heb gekocht. Ze passen ook probleemloos in mijn printer. Ik krijg echter de "cannot recognise cartridge" waarschuwing, en kan mijn printer niet aan de gang krijgen. [/quote:b07e9d3388] Japanse driver proberen ? Als de cartridges passen wil het niet zeggen dat het de juiste is. Een dvd kan ik ook in een cdrom speler stoppen maar hij kent hem niet. Cartridges van een Deskjet 840 passen in een 815C, alleen kent hij ze niet (analoog aan wat je beschrijft) en kon je daarna weggooien. De baas is daarna overgestapt naar Lexmark
Link naar reactie
Ik zou terug gaan naar de winkel en klagen! sorry... kon het niet laten ;) Wat dacht je van Epson eens te mailen? Niet geschoten is altijd mis. Op cartridges zit vaak een contactpunt waar wss een code vanaf komt welke de printer leest. In japan is deze dus blijkbaar anders. Als Epson geen oplossing geeft misschien even prutsen met die contact dingetjes ofzo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...