Ga naar inhoud

HP 690C: incorrecte installatie


Aanbevolen berichten

Al jaren maak ik gebruik van genoemde printer. Met diverse merken inkt. Maar regelmatig, als ik de cartridge er eens uit gehad heb bijv. om bij te vullen, krijg ik de melding: 'Incorrecte installatie. Verwijder de zwarte of fotokleurpatroon en en installeer hem opnieuw'. Meestal helpt dat niets. En blijven ook de strepen die veroorzaakt lijken te worden doordat de printer wél afdrukt als hij naar rechts rijdt, maar niet naar links (of andersom). Met een nieuwe inktpatroon (van tegenwoordig Inkclub) gaat het een poos goed, totdat ik er met m'n vingers aan kom. Ik heb al geprobeerd de contactjes te reinigen met gedestill. water of met contactspray op een wattenstaafje, maar echt helpen doet dat niet. Weet iemand hoe ik dat nou voor eens en voor altijd moet aanpakken? En om welke contactjes het speciaal gaat?
Link naar reactie
[quote:9426b9b624="JasperW"]............................................................................... Wat zou er trouwens mis kunnen zijn met de bevestiging van de cartridge? .........................[/quote:9426b9b624] U zoekt de oorzaak in een slecht contact en dat kan inderdaad worden veroorzaakt door vervuilde contact-punten, maar ook door een slechte werking van de bevestiging van het een aan het ander, wat garant zou moeten staan voor een goed contact. De mechanische eigenschappen van de bevestiging kunnen zijn veranderd door het, eerder genoemde, vele loshalen en plaatsen van cartridges. Controleer eens de stevigheid van de bevestiging; vergelijk het zo mogelijk eens met de stevigheid bij een andere printer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...