Ga naar inhoud

Internet aansluiten op laptop


Aanbevolen berichten

Dit zijn vragen die ik me afvraag over een te overwegen keus: (1) Voor welke doeleinden wil je internet op je laptop? (2) Gebruik je je laptop alleen maar voor het internet? (3) Tijdelijke of permanente oplossing? (4) Is er een netwerk bij je thuis? Gaarne wat meer details, zodat de vraag misschien makkelijker te beantwoorden valt! :wink:
Link naar reactie
Simpel : meer dan 1 pc, dan moet je een router aanschaffen. (de bekabelde heb je al voor dacht ik 20-25 euro) uitgezonderd de kabels. Je kan als je nog geen LAN thuis hebt, overwegen om direct een Wireless Router aan te schaffen. Wel wat duurder dan de bekabelde, maar het heeft natuurlijk ook voordelen. Neem dan in elk geval de 54Mbit of 108 Mbit versie en geen 11mbit ALs je het ingewikkeld wil doen, dan neem je een bekabelde router, en voor je notebook voeg je een wireless accesspont toe. Dan heb je het beste uit 2 werelden.
Link naar reactie
[quote:3b63a26992="Bosje"]Simpel : meer dan 1 pc, dan moet je een router aanschaffen. (de bekabelde heb je al voor dacht ik 20-25 euro) uitgezonderd de kabels. Je kan als je nog geen LAN thuis hebt, overwegen om direct een Wireless Router aan te schaffen. Wel wat duurder dan de bekabelde, maar het heeft natuurlijk ook voordelen. Neem dan in elk geval de 54Mbit of 108 Mbit versie en geen 11mbit ALs je het ingewikkeld wil doen, dan neem je een bekabelde router, en voor je notebook voeg je een wireless accesspont toe. Dan heb je het beste uit 2 werelden.[/quote:3b63a26992] Dan moet je dus enkel de kabels nog aanschaffen ?Moet ik dan internet ook opnieuw instaleren opde pc die er al staat ?En is dat instaleren moeilijk ?
Link naar reactie
[quote:73783b0d60="brandsrus"]Dit zijn vragen die ik me afvraag over een te overwegen keus: (1) Voor welke doeleinden wil je internet op je laptop? (2) Gebruik je je laptop alleen maar voor het internet? (3) Tijdelijke of permanente oplossing? (4) Is er een netwerk bij je thuis? Gaarne wat meer details, zodat de vraag misschien makkelijker te beantwoorden valt! :wink:[/quote:73783b0d60] Nou me broertje wilt internet op laptop dus het is permanent, ik heb een adsl internet van planet, van kpn?
Link naar reactie
ik heb hier thuis ook een router+access point staan, werkt perfect. 1) Router op internet kabel aansluiten + kabel van router naar pc trekken 2) Router instellen via pc, zorg ervoor dat de computer is ingesteld om automatisch een ip te ontvangen via DHCP (eventueel een password instellen, maar aangezien ik internet via de kabel heb, zit mijn password in mijn modem of zo), 3) Access Point aansluiten op router, 4) Draadloos netwerk gevonden op je laptop, 5) Je hebt internet op je laptop!!! P.S je wireless netwerk is zo nog niet beveiligd, hoe dat niet staat in de manual van het AP. simpel he ;):)
Link naar reactie
Mensen ik heb de router gekocht en heb alles aangesloten, het instellingen heb ik ook gedaan, maar kan de internet niet gebruiken, heb de handleiding van dit site gevolgd [url]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/pageloader.do?url=http://service.mycom.nl/~service/ssc/handleidingen.part&module=service&masterGroupCode=3004#cat6[/url]
Link naar reactie
Mensen ik heb de router gekocht en heb alles aangesloten, het instellingen heb ik ook gedaan, maar kan de internet niet gebruiken, heb de handleiding van dit site gevolgd [url]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/pageloader.do?url=http://service.mycom.nl/~service/ssc/handleidingen.part&module=service&masterGroupCode=3004#cat6[/url]
Link naar reactie
Aannemende dat zowel de laptop als de pc beide direct op de router zijn aangesloten, en de internetverbinding op de laptop draait, moet het probleem dus in de instellingen van de pc zitten lijkt mij. Die dus maar eens even nalopen. Meestal wordt bij een router wel een gebruiksaanwijzing geleverd waarin staat hoe dat in Windows moet en anders te vinden op de website van je provider. Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...