Ga naar inhoud

Laserprinter - wanneer ?


Aanbevolen berichten

Hallo, Wanneer is het verstandig om een laserprinter aan te schaffen ? Voor thuisgebruik is een laserprinter vaak niet aantrekkelijk, omdat ze in aanschaf vrij duur zijn en niet kleur kunnen printen....kleuren laserprinters zijn in aanschaf en gebruik nog veel duurder. Wij printen momenteel best veel in een studenthuis met gedeelde printer (printserver). Zou het rendabel kunnen zijn om dan een laserprinter te nemen ? Waar moet je dan op letten, wat voor aantallen dien je minimaal te printen, etc. P&B
Link naar reactie
Laserprinters zijn niet zo duur meer tegenwoordig. Brother en Samsung hebben leuke modellen van 150-170 euro, zoals getest in de C!T van een jaar geleden. volgens mij zijn die printers nog steeds verkrijgbaar. En ik denk dat je dan ook moet kijken naar bijvoorbeeld afdruksnelheid etc. En een fatsoenlijke inktjetprinter zit ook rond de 100 euro ( die printers van 39.95 bij de trekpleister etc wil je echt niet hebben, koleredingen!) Als je veel grote documenten afdrukt ( verslagen, dictaten, collegesheets etc) is de snelheid van een laserprinter die 50 euro extra echt wel waard! Dus, allemaal komend weekend 3 biertjes minder, en je hebt je printer al bijna bij elkaar :D
Link naar reactie
[quote:851fdc7dc9="harmtido"]Laserprinters zijn niet zo duur meer tegenwoordig. Brother en Samsung hebben leuke modellen van 150-170 euro, zoals getest in de C!T van een jaar geleden. volgens mij zijn die printers nog steeds verkrijgbaar. En ik denk dat je dan ook moet kijken naar bijvoorbeeld afdruksnelheid etc. En een fatsoenlijke inktjetprinter zit ook rond de 100 euro ( die printers van 39.95 bij de trekpleister etc wil je echt niet hebben, koleredingen!) Als je veel grote documenten afdrukt ( verslagen, dictaten, collegesheets etc) is de snelheid van een laserprinter die 50 euro extra echt wel waard! Dus, allemaal komend weekend 3 biertjes minder, en je hebt je printer al bijna bij elkaar :D[/quote:851fdc7dc9] Ha ha ha....harmtido uit Enschede....hmmm...ervaring ? :P Het gaat niet zo zeer om de snelheid van de printer, want alles wordt netjes afgehandeld door een printserver :-) Dat ding kan dus lekker de hele dag doorratelen als het moet, alleen moeten we dan wel regelmatig de papierlade bijvullen.... Het ging meer om de totale kosten (tco) van de laserprinter t.o.v. een deskjet. Is de toner veel goedkoper t.o.v. inktpatronen en vanaf welke hoeveelheid afdrukken wordt het interessant ? De zwart/wit laserjet's zijn idd stukken goedkoper geworden, maar daar kun je geen kleuren mee printen. Is het dan mogelijk om een kleurenlaserjet te nemen ? Dat denk ik niet, dat zal te duur zijn...te hoge aanschafprijs, maar ook zeker de operationele kosten liggen vele malen hoger dan dat van een zwart/wit laserprinter, of zelfs van de deskjet... P&B
Link naar reactie
Ja goedkoop is vaak duurkoop... Opvallend dat de kleurenlaserprinter nog aanzienlijk duurder is dan de deskjet ! Met deze cijfers vraag ik me dan ook af wat het nut van de kleurenlaserprinter is t.o.v. de kleurendeskjet. De kwaliteit van kleuren afdrukken ligt volgens mij bij de deskjet toch hoger en ze is ook goedkoper. Dan is de kleuren laserjet dus helemaal niet aantrekkelijk...ze is duurder in aanschaf en ook duurder in gebruik dan de deskjet... Dan lijkt de optie laserprinter voor de zwart/wit afdrukken en deskjet voor de kleurafdrukken nog het best ? Maar dat is ook niet echt 'goedkoop', want dan zit je met een deskjet die weinig wordt gebruikt, maar wel dure patronen nodig is.....en loop je het gevaar dat ze uitdrogen doordat er weinig gebruik van wordt gemaakt. Probleem dus :( P&B
Link naar reactie
[quote:19a0a089e4="FlvanSon"]Een kleurenlaser biedt produktiviteitswinst bij gecombineerde documenten. kwa probleem: een eventuele rendementsslag is nog een inkjet met gescheiden inkttanks?[/quote:19a0a089e4] Hmm, ja...maar het blijft duur. Misschien als ik ooit ergens tegen een 2e hands laserprinter aanlop dat ik het weer in overweging neem, maar ik zie er voorlopig nog maar even vanaf...we dachten veel te kunnen besparen en op zich is dat ook wel mogelijk, maar dan zul je het in kleur afdrukken moeten missen. Dat laatste is natuurlijk niet wenselijk, dus blijven ww deze status quo nog maar even handhaven denk ik. Een goede laserprinter zou het een en ander hier wel aanzienlijk hebben verbeterd...zo zou postscript ondersteuning een zeer aangename aanwinst zijn :-). P&B
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...