Ga naar inhoud

compaq monitor doet raar na herstart pc


Aanbevolen berichten

hallo, ben in het bezig van een 17 inch compaq S720 monitor, en als ik die monitor met het osd instel en daarna de pc herstart, dan zijn alle instellingen die ik gedaan heb weg. moet dan weer opniuw de monitor instellen. ligt dit aan mijn monitor of ligt dit aan de videokaart van mij. want heb de monitor 2e hands gekocht en als er iets mee was dat ko nik hem ruilen. dus kan iemand mij vertellen wat dit probleem kan veroorzaken. want iedere keer de monitor instellen is natuurlijk ook geen optie. draai windows xp pro nl, en heb een onbekend videokaart, heb geen id welk merk. het is wel een 128 mb kaartje dat weet ik dan wel weer.
Link naar reactie
en is dat te repareren of simpel te verhelpen of is hier niks aan te doen verder. wat anders krijg ik 1 of ander vaag merk ervoor terug namelijk en heb speciaal de compaq gekozen voor het merk zijnde. dus worden de osd instellingen bewaard netals de bios van een mobo op een batterij of hoe gaat dat in z'n werk? ben erg benieuwd of het te repareren (zelf dan wel te verstaan) is of simpel op te lossen
Link naar reactie
en is dat te repareren of simpel te verhelpen of is hier niks aan te doen verder. wat anders krijg ik 1 of ander vaag merk ervoor terug namelijk en heb speciaal de compaq gekozen voor het merk zijnde. dus worden de osd instellingen bewaard netals de bios van een mobo op een batterij of hoe gaat dat in z'n werk? ben erg benieuwd of het te repareren (zelf dan wel te verstaan) is of simpel op te lossen
Link naar reactie
ik vroeg me namelijk af waar de OSD informatie van het beedlscherm wordt opgeslagen, of dat net zoals bij mobo's met een batterij gebeurd of dat het anders gaat. of ik het doe is een 2e. maar monitor doet het verder wel goed, kleuren zijn goed scherp etc, alleen het lijkt of ie de instellingen niet wil opslaan. anders iemand weet hoe de monitor de OSD info bewaard, dan graag een reply hierop.
Link naar reactie
Het zou voor mij helemaal nieuw zijn als er een batterij in zou zitten, maar je bent nooit te oud om te leren nietwaar ? Als je zou besluiten de kast open te maken, zou ik hem iig een behoorlijke tijd uit laten staan zodat eventuele rest-spanning kan verdwijnen. Zoals hierboven al staat wordt er met hele hoge spanningen in die kast gewerkt, dus je kan niet voorzichtig genoeg zijn. :wink:
Link naar reactie
tja het is maar een vraag he, want die OSD instellingen moeten toch ergens bewaard worden, en het lijkt me toch stug dat niemand weet waarop dit gebeurd. en ja zal vorzichtig zijn, kijk als het iets is op een printplaat, dan heeft het meestal toch geen zin er naar te kijken. maar ishet mbv iets anders, dan ben ik wel benieuwd hoe dit verder precies gebeurd.
Link naar reactie
Geef me een schema van je monitor en ik kan je vertellen waar je moet kijken. Als het geintegreerd is, kun je het vergeten, anders kan het (meestal) wel. Ik had er misschien bij moeten vertellen dat in die microcontroller een klein [b:6406e8ad9e]programmaatje[/b:6406e8ad9e] zit dat al die zaken regelt. Je kunt wel een nieuwe micro kopen in de elctronica winkel, maar dan moet je 'm ook nog programmeren en je weet niet wat er in moet. Dat betekent dus aankloppen bij Compaq voor een nieuwe microcontroller.
Link naar reactie
de monitor heeft nog steeds dezelfde kuren als je hem uit zet en weer aan doet dan begint hij met een smal beeld en naar een kwartiertje gaat het beeld weer goed staan zo als hij is ingesteld ook als de computer op standbij staat doet hij hetzelfde. zou het misschien ook aan de videokaart kunnen liggen die ik gebruik, heb namelijk een onboard videokaart, een sis 650. want wel raar dat ie na 15 minuten wel goed staat zoals ik hem heb ingesteld, terwijl ie bij het opstarten dat niet heeft.
Link naar reactie
zou het kunnen komen doordat de monitor lange tijd niet gebruikt is, hij daarom dit laat zien als gedrag? want heb het id, dat naarmate ik langer de monitor gebruik, de tijd tussen "smal" beeld en normaal,goed beeld kleiner word. heb vandaag niet opgelet hoelang hij er nu over deed, maar heb het id dat de tijd nu korter wordt zal de moitor eens een gehele dag aanlaten staan en dna kijken of het dan beter gaat. dank iedereen voor zover met het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...