Ga naar inhoud

Dell Computer


Aanbevolen berichten

Met DELL is op zich niets mis. Ze hadden lange tijd flinke levertijden, maar dat is wat verbeterd. Met zo'n merkcomputer heb je je wel te houden aan de fabrieksinstellingen, bijvoorbeeld m.b.t. de indeling van de harde schijf. Als je van de garantie/telefonische helpdesk gebruik wilt maken moet je niet zelf van alles versleuteld hebben aan je harde schijf. Voor de een geen probleem, voor de ander een vloek. Monteurs levert DELL niet. Het is een dozenschuiver: uitleveren, telef. helpdesk en verder niets. Je zult dus zelf iemand moeten regelen. Waarvoor heb je een monteur nodig? Het installeren van software, het aanleggen van een netwerk?
Link naar reactie
[quote:6965681899="NoepZor"]volgens mij zit je wel met 89 euro verzendkosten, iig staat bij de TV reclame. Misschien eens bij de lokale PC boer langs ?[/quote:6965681899] Ze hebben nu een actie voor sommige configuraties dat de verzendkosten gratis zijn en het geheugen gratis verdubbeld wordt. Ze hebben wel vaker dat soort acties. [quote:6965681899="KeesA"]Met zo'n merkcomputer heb je je wel te houden aan de fabrieksinstellingen, bijvoorbeeld m.b.t. de indeling van de harde schijf. Als je van de garantie/telefonische helpdesk gebruik wilt maken moet je niet zelf van alles versleuteld hebben aan je harde schijf. Voor de een geen probleem, voor de ander een vloek. [/quote:6965681899] DELL doet niet zo moeilijk over dit soort dingen, je hebt gewoon garantie. Tja als je een harde schijf zelf uit elkaar haalt heb je natuurlijk geen garantie meer :D Ik ben overigens goed te spreken over DELL. Stabiele goede systemen. Heb er één gehad en nooit problemen mee. Enige nadeel vind ik dat ze minder goed uitbreidbaar zijn, bijvoorbeeld een ander moederbord wordt lastig. Extra geheugen of harddisk is geen probleem.
Link naar reactie
Ik heb zelf een Dell. Een vriend van mij heeft een dell gekocht en weer een vriend van mij heeft weer een nog nieuwere dell gekocht en bij bedrijven kom ik dell heel veel tegen. Mijn ervaring is: - Zeer stabiel en je kan alle denkbare uitbreidingen erin stoppen en dat wordt geslikt. - Zijn niet altijd de snelste in diverse benchmarking maar komt stabiliteit ten goede. Meestal eindigen ze in de middemoot - Goed design, geen schroeven. - Wat me bijzonder opvalt is de stilte. Een Dell hoor je vrijwel niet. - De anderen die een Dell gekocht hebben, hebben ook nooit problemen. - Ik vind de ondersteuning goed. Is er iets kapot, heb je morgen een nieuw onderdeel in huis. Geen gezeik met de locale pc-boer. - Overklokken, ander mobo en uitbreidingen van dat soort = uit den boze met een dell. Lukt je niet.
Link naar reactie
[quote:ffc919f740="tomvdlee"] Extra geheugen of harddisk is geen probleem.[/quote:ffc919f740]'k heb dus ook een Dell Dimension 7400, maar die had al zijn aansluitingen al in gebruik (één hd, een cd-lezer en een dvd) Voor mijn tweede schijf moest ik dus een pci-kaart met ide-aansluiting bijsteken. En om die tweede schijf er vast in te plaatsen heb ik zelf enige vindingrijkheid moeten hebben, zal niet iedereen gelukken. Voor de rest een prima pc en idd: stil! Extra geheugen is dan bij mij weer geen probleem: nog 2 slots vrij. 'k denk dat het allemaal van je gekozen configuratie afhangt?
Link naar reactie
[quote:b5ec18b359="Passer"]Ik heb dus ook een Dell Dimension 7400, maar die had al zijn aansluitingen al in gebruik (één hd, een cd-lezer en een dvd) Voor mijn tweede schijf moest ik dus een pci-kaart met ide-aansluiting bijsteken. En om die tweede schijf er vast in te plaatsen heb ik zelf enige vindingrijkheid moeten hebben, zal niet iedereen gelukken. Voor de rest een prima pc en idd: stil! Extra geheugen is dan bij mij weer geen probleem: nog 2 slots vrij. 'k denk dat het allemaal van je gekozen configuratie afhangt?[/quote:b5ec18b359] Op één IDE poort heb je de mogelijkheid om twee devices aan te sluiten. Dus op twee IDE poorten kan je 4 devices aansluiten. Of zit er maar één SATA aansluiting op en heb je een SATA harddisk?
Link naar reactie
[quote:e849383556="KeesA"] Monteurs levert DELL niet. Het is een dozenschuiver: uitleveren, telef. helpdesk en verder niets. Je zult dus zelf iemand moeten regelen. Waarvoor heb je een monteur nodig? Het installeren van software, het aanleggen van een netwerk?[/quote:e849383556] Bij je bestelling kan je aangeven of je een monteur wilt en wat hij moet doen (alleen aansluiten, data overzetten, software installeren, configureren netwerk (al dan niet draadloos)etc etc.) Ga a.u.b. niks in de wilde ruimte lopen blaten als je het niet weet :evil: En het is zeker geen dozenschuiver aangezien ze hun eigen computers bouwen, RAF, Mediamarkt etc etc, dát zijn dozenschuivers.
Link naar reactie
Ook aan mijn kant goede ervaringen met Dell. Zoals gezegd: Door het goede design is een extra pci kaart insteken of een extra harddisk plaatsen een fluitje vaneen cent en komt er geen schroevedraaier aan te pas. Een upgrade van je mobo of een zwaardere voeding plaatsen is echter een hel want er past bijna niets is in. Voor iemand die gewoon een kant en klare pc wilt (al dan niet met een monteur voor de installatie) is Dell een aanrader. Qua prestaties, qua support en qua prijs !
Link naar reactie
[quote:fa1c2de8a0="Gouranga"]Zo te horen dus goede reacties en ervaringen met Dell. Ga er toch echt serieus over nadenken om er eentje aan te schaffen. En monteur is mogelijk inderdaad, heb gebeld net :lol: "Ja natuurlijk meneer, dat behoort ook tot onze service. prijs komen we wel uit"[/quote:fa1c2de8a0] Persoonlijk heb ik niks dan goede ervaringen met Dell, zakelijke en privé. Als particulier wil ik je op 1 puntje wijzen. Je moet vooruit betalen voordat je order in behandeling wordt genomen, Dell levert alleen komplete orders uit. Als je bijvoorbeeld een setje koopt met TFT-scherm en er gebeurt wat in de produktie met de schermen, kan het theoretisch gebeuren dat je heel lang op je bestelling moet wachten. Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar ik meld het altijd even als aandachtspuntje.
Link naar reactie
vind dell zelf toch wel erg duur: vriend van mij had een p4 3,0 ghz, 512,80gb, x300se, 15''tft, 2.0 boxen, tobo+muis voor 1100 en ik had een amd 64 2800+, 512, 80, 9600xt, tobo muis voor 650 (zelfbouw) --> 15 tft van 100/150 erbij, boxen van 10 erbij --> tel uit je winst (of verlies) en die van mij is toch zeer veel sneller :lol:
Link naar reactie
Mijn zoon heeft ook een Dell computer en die heeft tot op heden geen problemen, ongeveer 1,5 jaar in bezit. Als je ook geluidsboxen koopt kijk dan uit met het aansluiten. De pinnetjes in de stekers zijn uiterst dun en staan zo scheef als je even niet goed oplet, overigens kunnen de stekers er maar op één manier in. Van het besturingssysteem (XP home) heeft hij alleen maar een recovery schijf. Als je die dus moet gebruiken installeert deze het systeem zoals het was toen je de pc aanschafte. Alles wat je zelf daarna geïnstalleerd hebt ben je dan dus kwijt. Veel backup schijven maken dus, zeker van je documenten maar och dat moet eigenlijk iedereen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...