Ga naar inhoud

Gebruik van oude joystick op nieuwe geluidskaart


Aanbevolen berichten

Hallo luitjes, ik heb twee oude joysticks, de Gravis Phoenix en de Gravis Firebird 2. In mijn eigen computer heb ik een Creative Vibra 128. Op een oude pc, met een oude (ISA) geluidskaart werken de twee joysticks prima, maar op mijn eigen pc (PIII 500 met Windows XP) niet. Ik ben er iig al achter dat het om een compatibiliteits verschil gaat, iets met een oude (langzame) joystick op een nieuwe (snelle) aansluiting ofzo? Mijn vraag is: wat moet ik doen om deze twee joysticks gewoon op mijn PIII 500 met Windows XP werkende te krijgen? Alvast bedankt voor de hulp. Groeten van Lennart Goosens. :wink: :P
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem, alleen met een oude joystick van Thrustmaster, de F-16 FLCS en TQS sticks, ze liggen alweer eentijdje op zolder, het enige dat ik toen heb geprobeerd is een oude SB16 met slot in de PC te douwen en hem daarop aangesloten (omdat de FLCS 2 stekkers heeft), maar nog werkte het niet naar behoren. Ik denk dat het aan de supersnelle PC's van tegenwoordig ligt, dat die ouwe poortjes zo traag waren, en die signalen nu veel sneller geworden zijn, dus dat je stick het gewoon niet meer bijbeent, maar als iemand een oplossing heeft, graag.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Oh sorry dat ik ff een tijdje niet had gereageerd maar ik zal die laatste URL nog ff proberen om iets mee uit te vogelen, in ieder geval is het gekke nou juist dat de joysticks het wel doen op een ouwe pc met ISA-geluidskaart en 166 Mhz-proc enzovoorts. :) Hij doet het op mijn moeders pc ook niet maar ja dat zal wel komen doordat zij zeg maar een zustergeluidskaart gebruikt.... :-? In ieder geval alvats ebdankt voro de hulp, ik hoop op meer advies uit ervaring met dergelijke problemen.
Link naar reactie
Ah ik kwam dit tegen i de windows help, en dat was het probleem: verkeerde aantal assen enz. ingesteld. Voor deze stick is namelijk geen windows driver beschikbaar. [quote:f836a10f08="Windows XP Help en Ondersteuning"]Wordt voor het geselecteerde apparaat het juiste aantal knoppen en assen in het dialoogvenster Spelbesturingen weergegeven? In het dialoogvenster Spelbesturingen moet voor het fysieke apparaat een vermelding in de lijst met apparaten staan. Als u een apparaat toevoegt maar het betreffende fysieke apparaat wordt niet gedetecteerd, is de status van het apparaat "niet verbonden". Deze status wordt ook gemeld als het aantal kenmerken (aantal assen en knoppen) van het toegewezen apparaat groter is dan het aantal kenmerken van het fysieke apparaat. Als u daarentegen een apparaat aansluit dat de kenmerken in het venster Spelopties overschrijdt, worden de opgegeven apparaatkenmerken toegewezen aan dat apparaat. Als u bijvoorbeeld een apparaat met 3 assen en 4 knoppen aansluit terwijl u een apparaat met 2 assen en 2 knoppen toevoegt in het venster Spelopties, worden de kenmerken toegewezen aan het apparaat. De gegevens van de derde as en vierde knop van het apparaat worden echter niet opgehaald. Een apparaat verwijderen en het juiste apparaat toevoegen Open Spelopties in het Configuratiescherm. Klik op het apparaat dat u wilt verwijderen in de lijst Geïnstalleerde spelbesturingen en klik vervolgens op Verwijderen. Klik op Toevoegen en voeg het juiste apparaat toe in het desbetreffende dialoogvenster. Opmerkingen Als u een digitaal spelbesturingsapparaat gebruikt, neemt u contact op met de fabrikant om na te gaan of u een bijgewerkt stuurprogramma nodig hebt dat compatibel is met Windows XP. Wordt in Spelbesturingen aangegeven dat een verbinding met het apparaat tot stand is gebracht nadat u het juiste apparaat hebt toegevoegd?[/quote:f836a10f08] In ieder geval bedankt voor alle hulp! :) Groeten van Lennart Goosens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...