Ga naar inhoud

geluidskaart


Aanbevolen berichten

Als het puur voor achtergrond muziek is ( MP3 etc) zou ik voor een goedkoop kaartje van Sweex oid gaan. 4.1 kanalen voor een euro of 15. Als je meer eisen stelt, kun je denk ik beter je eisen wat duidelijker formuleren. Terratec en Creative hebben met name leuke kaarten met heel veel mogelijkheden, maar zijn absolute overkill voor ' het draaien van muziek' , die zijn meer voor geluidsopname en geluidsbewerking.
Link naar reactie
Wil je een kaart met erg goede SNR dan kan je kijken naar de Creative Audigy 2 serie. Zelf heb ik de Audigy 2 ZS, heerlijk kaartje. Met DVD kijken is het ook prettig dat deze DTS en D.Digital hardwarematig ondersteund, en dan ook nog op DVD audio kwaliteit. Wat voor speakers heb je er aan zitten? Dat kan namelijk ook een heel verschil maken. Ik lees net nog een oud artikel van Computer!Totaal en daarin komt de Phillips Sonic Edge 5.1 ook als op een na beste uit de bus. Toen kostte ie 49 euro, dus nu zal ie wel goedkoper zijn. Dat is echt een aanrader. [Edit] Die Phillips heeft verder niet een digitale uitgang btw.
Link naar reactie
[quote:e317fae4fd="Comp-Freak"] [Edit] Die Phillips heeft verder niet een digitale uitgang btw. [/quote:e317fae4fd] Als je die geluidsset met eigen decoder met digital-in neemt, dan lijkt me een geluidskaart met digital-out wel het beste. Een SB Audigy II met digital out is denk ik net te duur, een Terratec Aureon 5.1 Fun valt wel goed binnen je budget: http://www.tweakers.net/pricewatch/43855
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...