Ga naar inhoud

Welke memorystick?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zou graag wat ervaringen horen over de verschillende merken memorysticks die de markt te bieden heeft. Zelf heb ik een hele poos een Freecom van 128 MB gehad en ik moet zeggen dat deze zeer stabiel overkwam. Nu heb ik een Transcend Jetflash van 1 GB. Bewaart goed zijn bestanden enzo, maar de insteekverbinding lijkt heel gevoelig. Soms gebeurt er niks wanneer ik hem aansluit (aan USB-verlengkabel, dik genoeg). Dan moet ik een beetje bewegen voordat er iets gebeurt. Daarna snel eraf blijven anders krijg ik melding van Hardware onveilig verwijderd. Wat zijn jullie ervaringen met memorysticks? Zijn er goede en minder goede merken bekend? bedankt, Rob
Link naar reactie
[quote:5cd8b9a33b="Rob V"]Hallo, Ik zou graag wat ervaringen horen over de verschillende merken memorysticks die de markt te bieden heeft. Zelf heb ik een hele poos een Freecom van 128 MB gehad en ik moet zeggen dat deze zeer stabiel overkwam. Nu heb ik een Transcend Jetflash van 1 GB. Bewaart goed zijn bestanden enzo, maar de insteekverbinding lijkt heel gevoelig. Soms gebeurt er niks wanneer ik hem aansluit (aan USB-verlengkabel, dik genoeg). Dan moet ik een beetje bewegen voordat er iets gebeurt. Daarna snel eraf blijven anders krijg ik melding van Hardware onveilig verwijderd. Wat zijn jullie ervaringen met memorysticks? Zijn er goede en minder goede merken bekend?[/quote:5cd8b9a33b] Ik heb een Apacer 256 MB memorystick (die beigekleurige dikkere, de oude dus) en daar heb ik geen problemen mee ofzo wat jij zegt. Ook de Sweex stick heeft geen problemen.
Link naar reactie
OK, maar ik lees nog niks over de stabiliteit op het moment van aansluiten/ontkoppelen. Wordt de stick meteen herkend (elke keer bedoel ik) of moet je hem soms opnieuw eruit en erin doen voordat hij iets doet. Wordt hij echt goed ontkoppelt of komt er toch een scherm van foutief ontkoppelen wanneer je wel de procedure gevolgd hebt. Ik heb ook gemerkt dat dunne USB verlengkabeltjes minder goed reageren wanneer je hier een stick op aansluit, klopt dit? Ben benieuwd naar dit soort ervaringen. Rob
Link naar reactie
Ik heb dus naar volle tevredenheid die testwinnaar, de [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/89378?Landfilter=Benelux]Kingston DataTraveler 2.0 Hi-Speed 512MB (USB 2.0)[/url]. Wat betreft koppelen/ontkoppelen: Koppelen onder WinXP/Win2K gaat gewoon door 'm in de USB2.0 poort te steken. Stick wordt meteen herkend als removable storage (de eerste keer kan het iets langer duren). Ontkoppelen: dit doe je d.m.v. het icoontje in je taakbalk voor het veilig verwijderen van USB-devices. Doe je dit niet, dan loop je kans op dataverlies, omdat er dan opeens een spanningspiek in die stick schiet. Wat betreft de stabiliteit van de USB-verbinding: Je moet er dus wel voor zorgen dat er voldoende spanning staat op de USB-poort waar je de stick op aansluit. De stick wordt immers gevoed door dezelfde poort. Door dunne verlengkabeltjes kan spanningsverlies optreden en bij oudere computers zonder USB2.0 kan de spanning op zo'n USB-poort gewoon te weinig zijn om de verbinding voor dataoverdracht goed in stand te houden.
Link naar reactie
via het werk al pakweg 2 jaar een IBM Memory Stick USB 2.0. Werkt ook keurig op USB 1.1 In XP en Win2k en win98se (bij deze wel driver install) geen problemen. Zaten zelfs een keer crossed link files op, kon je gewoon met schijfcontrole eraf halen. Lekker klein en aan een keycoard. Werkt ook gewoon op een usb verlengkabel. Ontkoppelen : kan je er zo uitrekken ook al geeft xp-2000 aan dat je het niet veilig hebt verwijderd. Zou het normaliter wel via je systray icon verwijderen, vooral als je data er naar toe schrijft. Terwijl hij voor win klaar is kan hij nog steeds bezig zijn om data te schrijven, vandaar
Link naar reactie
Ik ben hier ook wel geinterreseerd in, ik wil evt een 1024 versie kopen of 2x 512, eentje voor computerprut, en 1 voor belangrijke opslag. Maar goed, een 1024 zit gemiddeld op 100 euro, dan kna ik voor 50 euro extra beter een Ipos-Shuffle kopen, of zie ik dit verkeerd. En weten mensen of het volgende mogelijk is: Het vriendje van mijn zusje claimd dat hij USB sticks vergroot, ik heb het zelf ook gezien, hij heeft bv een 128 mb (mp3 spelertje, maar praktisch het zelfde, kan ook data op), en heeft deze met een paar software matige handelingen naar 256 ge-upgrade. Als dit altijd mogelijk is koop ik namelijk een goede 512, en een 256....
Link naar reactie
Ik heb zelf een Traxdata 512MB EZ Drive 2.0 gekocht waar ik erg tevreden over ben: http://www.traxdata.com/products.html?pmProductId=54 Die heeft een 'stiletto systeem' waarmee je de USB connector in- en uit kan schuiven, zodat je niet bang hoeft te zijn dat je het dopje verliest. Daarnaast bestaat een groot deel van de behuizing uit een aluminium mantel, zodat ie lekker stevig is. Het schuifsysteem lijkt in eerste instantie wellicht wat gammel, maar werkt in de praktijk prima. Qua transfer rates moet je op een 5-6 MB/s rekenen, met uitschieters naar 10MB/s. Alternatief is de duurdere SanDisk Cruzer Titanium. Zelfde soort constructie, voelt iets meer solide aan (een collega heeft 'm) en haalt wat hogere tranfer rates. Maar volgens mij gaat die maar tot 512MB. Die Traxdata is er ook in 1GB variant. Ik heb die stick van mij trouwens bij Opus.nl besteld, want ik ben 'm zo snel niet bij een andere winkel in NL tegengekomen.
Link naar reactie
Ik heb onlangs een 1 GB usb 2 gekocht van Tiny Disk € 89,-- Werk op zich goed maar ik gebruik hem hooguit 1x per week maar ik vind het ding makkelijker dan floppy's of rewritable cd. Het geval heeft 1 vervelende eigenschap. Je kunt er geen ringetje of kettinkje aan bevestigen. Er zit wel een gaatje in maar dat is hooguit geschikt om een paar dubbeledraadje ijzergaren door te wriemenlen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...