Ga naar inhoud

Geen geluid na formateren


Aanbevolen berichten

Dit zou het type geluidskaart zijn: AI AUDIO (6-channel digital audio) AI series motherboards employed the world's first intelligent audio CODEC. The 6-channel AD1985 audio CODEC automatically detects and identifies what types of peripherals are plugged into the audio I/O jacks and notifies users of inappropriate connection, meaning there will be no more confusion of Line-in, Line-out and Mic jacks. Dit zou de juiste driver moeten zijn: http://www.asus.com.tw/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=15&l3_id=19&m_id=1&f_name=1985WDM_3630.zip~zaqwedc
Link naar reactie
[quote:8b66eb01bc="PoLaT"]Ik had geen ouwe drivers geinstalleerd, tijdens installeren krijg ik de melding driver not found[/quote:8b66eb01bc] In de uitgepakte map zit een setup.exe. Ik ga er vanuit dat je die hebt gebruikt. Je kan ook via hardware wizard van XP hebben gewerkt. In de zip-map zit ook tegelijk een ASUS-player. Het is niet zo 123 te zien welke drivers je echt nodig hebt. Deze weg is niet zo handig lijkt me. Asus heeft zover ik heb kunnen zien geen eenvoudiger data voor download. In beide gevallen is het belangrijk dat je in apparaatbeheer de oude zaken mbt geluid verwijderd, in elk geval die waar een vraagteken staat maar bij voorkeur ook de andere met geluid. (configuratiescherm > systeem > de systeemeigenschappen > tabblad Geavanceerd). Dan draai je die Setup toepassing uit de ASUS-map. Heb je hier geen ervaring mee reageer dan terug met wat je in apparaatbeheer ziet mbt geluid en vraagtekens. Liever wat meer detail aub dat maakt het helpen ook eenvoudiger.
Link naar reactie
Krijg je nog een naam of iets dergelijks te zien? Soms weet Windows niet wat het is, dat is het ergste en vervelendste. Ik vermoed dat dat bij je het geval is. Soms denkt WIndows het wel te weten en zoek een nieuwere driver dan die al heeft. Kan vervolgens niks vinden. Er zijn niet zo heel veel mogelijkheden. In principe kan je zo'n beetje alle audio .inf bestanden op de moederbord installatie CD bij elkaar zetten en kijken hoe WIndows daar mee omgaat. Op zich zou ik ook nog eens goed in de handleiding kijken, cq nagaan of het moederbord wel het type is waarvan jij denkt dat het is.
Link naar reactie
Het naampje dat ik bedoel krijg je (eventjes) te zien op het moment dat Windows naar de drivers gaat zoeken. Op zich noemde je in je eerste post Realtek Audio codec 97. Dat is niet hetzelfde als de AD1985 soundmax. Welke drivers denk je te hebben geinstalleerd? Vermoedelijk is steeds de foute geinstalleerd. Wat ik zelf wel eens doe is gewoon in de inf bestand gaan zoeken naar de naam van de drivers. Kan via de Windwos zoekfunctie. Kijken in de *.inf bestanden of daar iets in staat van realtek of ad1985 dat wijst op een audiodriver. Bij twijfel, kijk nog eens heel goed in de handleiding en anders kijk eens heel goed op het moederbord. Ergens moet een bekende kreet staan die je helpt de juiste driver te vinden.
Link naar reactie
[quote:3369416cf1="Hans.Vosman"]Vermoedelijk is steeds de foute geinstalleerd. [/quote:3369416cf1] In dat geval zou de topic starten kunnen proberen of er drivers beschikbaar zijn voor de onboard geluidskaart, via Windows Update. Zelf heb ik ook een asus moederbord met een onboard geluidskaart. Ik heb een asus a7v266-e. Bij Windows update Optionele hardware-updates [code:1:3369416cf1] C-media - CMI8738/C3DX PCI Audio Device C-Media Electronics Incorporation - Sound - CMI8738/C3DX PCI Audio Device Windows Update raadt u aan deze update te installeren omdat voor het apparaat dat op de computer is aangesloten waarop dit stuurprogramma van toepassing is, geen stuurprogramma is geïnstalleerd. Downloadgrootte: 1.8 MB, 1 minuut C-Media multimedia software update released on November 27 2002. Details... Deze update verbergen[/code:1:3369416cf1] Dus er zou ook een drivers update kunnen zijn voor een asus p4p800 deluxe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...