Ga naar inhoud

MAxtor OnTouch II niet meer te benaderen Drive locked


Aanbevolen berichten

Ik heb enige tijd zonder problemen met de externe hd gewerkt. tot zaterdag jl dus... Ik heb toen een pinnacle studio update gedaan van versie 8 naar 9 en vlg mij is sindsdien de externe hd niet meer benaderbaar. In my computer staat bij overige de schijf als locked drive vermeld. In hardware wordt aangegeven dat alles ok is en prima werkt... dus niet. Bij schijfbewheer is het een niet-toegewezen schijf... vreemd. Wat moet ik doen om weer de inhoud van de schijf te kunnen benaderen.. Staan allemaal foto's op die ik liever niet kwijt wil.. HELP ME...
Link naar reactie
[quote:0e7ce140ac="stellen"] Ik heb toen een pinnacle studio update gedaan van versie 8 naar 9 en vlg mij is sindsdien de externe hd niet meer benaderbaar. (..) In heb voor de maxtor (en nog een exteren dvd writer) een kaart PCI kaart extra geinstalleerd met 5 firewire en 3 usb2. Die en de kaart van Pinnacle bijten elkaar blijkbaar?? [/quote:0e7ce140ac] Ontstond dat probleem dan direct na de update van Pinnacle Studio? Volgens de site van [url=http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.ba88f6d7cf664718376049b291346068/?epi_menuItemID=ba88f6d7cf664718376049b291346068&epi_menuID=976d37cd478c5826433f226075b46068&epi_baseMenuID=976d37cd478c5826433f226075b46068&channelpath=/en_us/Products/External%20Hard%20Drives/OneTouch%20II%20Family/Maxtor%20OneTouch%20II%20FireWire%20and%20USB]Maxtor[/url] heeft de Maxtor OneTouch II een beveiliging [quote:0e7ce140ac="Maxtor site"] The Maxtor OneTouch II simple backup and storage with Maxtor DriveLock to protect the contents of your drive if lost or stolen.[/quote:0e7ce140ac] Dus heb je al geprobeerd de externe harde schijf te unlocken via de software van de meegeleverde cd?
Link naar reactie
[quote:9b128c25b8="stellen"] Ik weet niet hoe te unlocken met de software. Iemand een idee? I'm stuck! [/quote:9b128c25b8] Ik ken die software van die Maxtor OneTouch II ook niet. Je zou kunnen proberen of je bij de data kan komen via een Linux Live cd. Je zou daarvoor een [url=http://www.knoppix.net/]Knoppix cd[/url] kunnen downloaden of bestellen. Zie ook de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=64018]Linux FAQ.[/url]
Link naar reactie
IK heb niet veel met linux.. voordat ik dat weer onder de knie heb.. Bij schijfbeheer wordt aangegeven dat de stijl van de partitie een MBR (MAster Boot Record) met een capaciteit van 239.000 MB. Moet zijn 250, dus mis iets van 10 MB. De schijf zou ook niet toegewezen zijn... vreemd, want staan foto's en al op. Iemand nog tips?
Link naar reactie
via administrator lukt ook niet.. Van de schijf heb ik nu een nieuwe partitie gemaakt, nog niet geformatteerd... Overigens was de schijf wel al eens NTFS geformatteerd, staat immers data op... De Schijf werkt dus weer, als ik zal gaan formatteren, maar ben ik dan alle data kwijt??? Is het uberhaupt mogelijk om de data terug te krijgen? Graag hulp!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...