Ga naar inhoud

Raid0 Stripe.. Do of Dont's ?


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik wil graag in het kader van extra schijfruimte op termijn nieuwe schijven aanschaffen. Ik zit te denken aan 2x Maxtor Diamondmax Plus10 200GB S-ata en ze in Raid0 te zetten. Nu zit ik met enkele keuzemogelijkheden: 1.) Mijn huidige schijven in stand houden en nieuwe data op de Raid0 te zetten. 2.) Een van mijn IDE disks als C:\ blijven gebruiken, en mn warez op de Raid0 te zetten. Hierdoor kunnen ISO's snel gelezen worden etc. 3.) Alle IDE schijven er uit halen, en de 2x200Gb Raid0 in verschillende partities verdelen. 4.) GEEN Raid, om risico's met verloren data enigzins te verminderen, en genoegen nemen met lagere snelheden. Verder heb ik nog vragen over de snelheid van de S-ata Raid controller van de MSI K8N Neo Platinum. Is die acceptabel te noemen en verbruikt hij weinig CPU ? En hoe zit het met de betrouwbaarheid van die maxtors. Tot nu toe is er nog geen een maxtor bij mij gesneuveld (heb een 200mb, 20gb, 120 en 160gb in huis (gehad)) Groeten NoepZor
Link naar reactie
[quote:148e8f7fc6="NoepZor"]anyone?[/quote:148e8f7fc6] Hoi, ik zit hier ook met raid 0, 2 schijven maxtor 80gb 8 mb = een c van 160gb Het werkt tot nu toe (ruim 1 jaar) goed. wat het verlies van data betreft, ja de kans zit erin als 1 schijf kaduk gaat, maar ik heb ook wel eens een gewone schijf stuk gehad waar ik echt niets meer mee kon.En ben je ook je data kwijt.Dus goed backuppen. Met ongelijke grootte van de schijf, word het totaal zo groot als de kleinste schijf. Wat de snelheid betreft, ik heb het nooit gemeten, maar ik werk al heel wat jaartjes met computers, en voor me gevoel zeg ik, het is sneller maar niet zo dat je er van uit je dak gaat.Ik zou zeggen gewoon proberen dan weet je wat het is.vr.gr.Hans
Link naar reactie
[quote:fe14b21261="Hans1"][quote:fe14b21261="NoepZor"]anyone?[/quote:fe14b21261] Hoi, ik zit hier ook met raid 0, 2 schijven maxtor 80gb 8 mb = een c van 160gb Het werkt tot nu toe (ruim 1 jaar) goed. wat het verlies van data betreft, ja de kans zit erin als 1 schijf kaduk gaat, maar ik heb ook wel eens een gewone schijf stuk gehad waar ik echt niets meer mee kon.En ben je ook je data kwijt.Dus goed backuppen. Met ongelijke grootte van de schijf, word het totaal zo groot als de kleinste schijf. Wat de snelheid betreft, ik heb het nooit gemeten, maar ik werk al heel wat jaartjes met computers, en voor me gevoel zeg ik, het is sneller maar niet zo dat je er van uit je dak gaat.Ik zou zeggen gewoon proberen dan weet je wat het is.vr.gr.Hans[/quote:fe14b21261] Kwam net het programma hd tach tegen en die zegt dat deze schijven een burst speed hebben van 175,3mb/sec random access 14.1ms cpu utlization 4%(+/-2% Average read 96,8mb/sec is getest op long bech (32mb zones). misschien heb je er iets aan groetjes.
Link naar reactie
Ik heb ook wel een burst rate van 100mb/s, maar in de praktijk haal ik zo'n 50mb/s met lezen. Weet iemand hoe de Onboard controller op de MSI K8N Neo Platinum het doet ? Is het anders niet gewoon verstandiger om gewoon 1 schijf erbij te nemen, en het raid gebeuren te laten varen ? oud-klasgenoot heeft een volgende setup, die ik dan ook zou kunnen toepassen: 1x Ide voor windows en apps installaties 1x Ide voor games installaties 2x S-ata in Raid0 voor Iso's en andere "warez" en de temp/swapfile Biedt dit extra prestaties tov een extra s-ata erbij en daar gewoon beginnen met verder "leechen". Ik ben nl nogal een fervent downloader :D
Link naar reactie
Je kunt raid-0 gebruiken voor verdubbeling van capaciteit, resulterend in een grote virtuele schijf, maar het is toch voornamelijk en bij uitstek bedoeld en geschikt voor verdubbeling (theoretisch) van de data-doorvoer. Dit is vooral interessant bij het verplaatsen van grote hoeveelheden data bijvoorbeeld via een giga-bit netwerk. De snelheid die een giga-bit netwerk aankan is niet haalbaar met een normale enkele harde schijf. Het verdubbelde risico op uitval is met een goed back-up beleid geen punt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...