Ga naar inhoud

firmware update?


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een dvd-brander die met 8x moet kunnnen branden. Alleen toen ik deze brander kocht waren er nog geen 8x dvd-r/dvd+r schijfjes. Hij kan dus nu branden met eeen maximale snelheid van 4x. Kan ik hem door middel van een firmware-update sneller laten branden? Zo ja: hoe doe je dat?--> nog nooit gedaan Zo nee: (hoe) kan ik hem wel met de maximale snelheid van 8x laten branden? alvast bedankt groetjes martijn :P 8)
Link naar reactie
je brander kan dus op 8x branden begrijp ik huieruit.. alleen je DVDTJES zijn 4x? dan schiet je met een firmware update niet echt veel op. als je een leeg dvdtje koopt staat de informatie waar deze geproduceert is en op welke snelheid hij gebrand kan worden ergens op de dvd (op de binnenste rand ofzo, dit kan je ook opvragen met nero bijv.) je brand programma leest de info van de dvd en wil alleen maar op de snelheid branden die op dvd is aangegeven. oftewel koop snellere dvdtjes.
Link naar reactie
hahaha hoi @Rick Gimpel: Okee ik zal het proberen. alvast bedankt! is er dan ook nog de mogelijkheid dat je (als de update mislukt) je brander naar de filisteinen helpt? en kan je om dat te voorkomen misschien eeen backup maken van de firmware? @RobertoAL: jah zoo dom ben ik nou oook weer niet hoor! :D :P ik snap wel het verschil tussen 4x en 8x schijfjes en weet ook wel dat dat er (vaak met koeieletters) gewoon opstaat. maar iig goed dat je er even aan dacht want niet iedereen kan dat natuurlijk bedenken :lol: groetjes martijn
Link naar reactie
Je moet er wel voor zorgen dat je de goede firmware hebt. Kijk in je config/system/app. beheer naar het apparaat, daar zie je wat voor model je hebt. Met die gegevens kun je zoeken bij de fabrikant. Heb nog nooit gehoord dat ie naar de filistijnen gaat. Maar bij mislukking kun je de procedure herhalen.
Link naar reactie
[quote:50e0d16464="Rick Gimpel"]Maar bij mislukking kun je de procedure herhalen.[/quote:50e0d16464]Dat is dus helaas niet zo. Als een flash mislukt (bv halverwege valt de stroom uit) dan kun je het meestal wel schudden. De software die de brander moet flashen moet die brander nog wel kunnen "zien" en meestal geeft een brander na een mislukte flash geen teken van leven meer. In dat geval is er voor het flash progranmma ook niet zo veel te flashen. Gelukkig is de kans dat zoiets fout gaat niet heel erg hoog. Zorg idd dat je zeker weet dat je de juiste firmware voor jouw brander hebt, dan gaat dat vrijwel altijd gewoon goed. Nog een laatste aanvulling: Bij een 8x brander horen ook 8x schijfjes. Helaas haalt niet iedere 8x schijf ook 8x in een brander. De ene brander heeft nou eenmaal een andere 'voorkeur' qua merk dan de ander. Vaak heeft de fabrikant wel een lijstje staan op de website waarbij aangegeven wordt welke combinaties het beste werken. Wat voor brander heb je eigenlijk?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
haha hier ben ik weer i ben er inmiddels achter gekomen dat hjet een pioneer is (geen sony, dat is de dvd speler) en ik heb een firmware update van de site van pioneer gedownload. alleen als ik dat doe dan zegt ie dat ie geen target kan vinde???? iemand enig idee??? misschien kan iemand ff voor mij zoeke want ik weet et niet meer. het type is: DVR-106D alvast bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...