Ga naar inhoud

Geluidskaart 514DX 5.1 Trust


Aanbevolen berichten

Kennis van mij heeft een 5 jaar oude PC Intel Pentium III 450 MHZ. Zit geen geluidskaart meer in. Vereist is een Pentium 166 MMX-pocessor 366 MHZ. Nieuwe kaart geplaatst, krijg steeds de mededeling dat stuurprogramma´s niet gevonden kunnen worden. Onder "hardwarecomponenten" staat steeds een "geel vraagteken" met "onbekende apparatuur". Als ik deze open, wordt er gemeld dat er geen stuurprogramma´s zijn geladen. Moest in BIOS luidspreker op moederbord uitschakelen, in BIOS kon ik geen "sound" of luidspreker vinden. Is de nieuwe kaart te modern of weet iemand wat ik alsnog zou moeten doen?
Link naar reactie
[quote:b0b547b889="Bosje"][quote:b0b547b889="Martijn Hogendorf"]Misschien kan je hier de drivers downloaden? http://www.trust.nl/service/download/drivers.aspx?artnr=12950. Een keer klikken op de ok knop is wel genoeg.[/quote:b0b547b889] heb je geen cd meegekregen, dan hoef je niet te downen. Heb je wel RTFM gedaan ?[/quote:b0b547b889] Sorry had ik moeten vermelden: installatie CD zat er bij, uiteraard geprobeerd, heeft drivers geladen maar meldt dat "Stuurprogramma´s" NIET kunnen worden gevonden. Heb het path ook via Verkenner uitgeprobeerd, via Windows Opstart maar steeds niets. Wat is RTFM???
Link naar reactie
geef meer specs over systeem: speaker uitzetten van mobo ? Oude systemen gebeurt dat meestal met een jumper. Check mobo manual. Probeer ook een ander PCI slot. Kan zijn dat ie een andere IRQ wil of dat die niet gedeeld mag worden. Wat staat in de handeleiding : eerst drivers installeren en dan de kaart erin of andersom. Dit kan heel veel uitmaken net zoals bij USB Heb lol :wink: :P
Link naar reactie
[quote:82d4b9e509="Bosje"]geef meer specs over systeem: speaker uitzetten van mobo ? Oude systemen gebeurt dat meestal met een jumper. Check mobo manual. Probeer ook een ander PCI slot. Kan zijn dat ie een andere IRQ wil of dat die niet gedeeld mag worden. Wat staat in de handeleiding : eerst drivers installeren en dan de kaart erin of andersom. Dit kan heel veel uitmaken net zoals bij USB Heb lol :wink: :P[/quote:82d4b9e509] Wat wil je aan specs meer weten van het systeem? Men adviseerde eerst de speaker op het moederbord uit te zetten (verkoper). In BIOS kon ik hierover niets vinden. Wat jumpers betreft, daarover heb ik helaas geen kennis. Lol gaat er af. :cry: :cry: In de handleiding staat: eerst kaart installeren, daarna drivers installeren. Zal morgen een ander slot proberen. Verder heeft mijn vriend (PC gekregen van iemand) geen enkele beschrijving in zijn bezit, dan alleen een pagina waarop de globale specs staan.
Link naar reactie
om die pc op de rit te krijgen zul je moeten weten welke hardware erin zit. dat bepaalt welke drivers je nodig hebt. chipset drivers: aansturing van de chipset op je moederbord (da´s iets anders dan de processor!). om je pc te inventariseren op aanwezige hardware gebruik je het best aida32 als je dat nog ergens hebt of je downloadt everest. ff runnen en je weet exact naar welke drivers je op zoek moet, compleet met links.
Link naar reactie
trust geluidskaart pci heb in ook nog liggen hier . werkt voor geen meter. ik heb ook avond aan avond zitten prutsen software is zeer slecht. kaartje wordt ook geleverd bij een set 5.1 boxen ook slechte Kwaliteit je kan er beter een sb in zetten dat werkt wel . Soundbl. 7.1 Live! 24bit OEM € 25,-. dat scheeld een boel ellende het is natuurlijk niet leuk dat het niet werkt.
Link naar reactie
[quote:95c2d2f3fb="derkdejong"]creative: dat sloeg op de suggestie om een sbkaartje te kopen. blij dat je (weer) goed geholpen bent![/quote:95c2d2f3fb] Dank je Derk en ik blijf je overal tegenkomen :D Weet jij toevallig wat het betekent dat bij het afspelen van de CD-rom er gevraagd wordt dat er geen "program.exe" beschikbaar is? Want de muziek van CD wordt niet afgespeeld.
Link naar reactie
ik downloadde de files 12667 03 en 04 (vxd driver), maar word daar niet echt wijzer van. wel zie ik in de ini file een verwijzing naar cd player.exe in combinatie met vxd. wellicht heb je die vxd-driver niet opgehaald en geïnstalleerd. anderzijds: als er een cdplayer.exe in je windowsdirectory staat (dat hoort zo) kun je die gebruiken en via de mixer moet je dan het geluid kunnen regelen, als je de trust als geluidsapplicatie hebt ingesteld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...