Ga naar inhoud

Computer sluit af, wanneer verbonden is met netwerk.


Aanbevolen berichten

[quote:318a9cf7b1="RNWAY"]Mijn pc sluit de hele tijd af als ik hem wil verbinden met het netwerk. Weet iemand hier wat voor? netwerk adapter = 3COM Gigabit LOM (3C940) [/quote:318a9cf7b1] Wat bedoel je met afsluiten? Gaat de pc naar standby? Of wordt er alleen uitgelogd? Voor welk besturingssysteem is die vraag? Indien Windows NT4/2000/XP. Welk Service Pack? Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo. Hardwarebronnen > IRQ's. Indien besturingssysteem Windows XP/2000: staat bij status wel overal OK? En is er info bij Onderdelen > Probleemapparatuur? Gaat het hier om een onboard netwerk? Zo ja van welk moederbord of welk merk pc. Zijn de netwerk drivers geladen? Als de onboard netwerkkaart zijn IRQ deelt met een PCI kaart, heb je al geprobeerd die PCI kaart in een ander slot? Of als je een PCI netwerkkaart hebt. Heb je die al in een ander PCI slot geprobeerd?
Link naar reactie
De pc start helemaal over nieuw op, dit blijft hij doen totdat ik de kabel er weer uit haal. En je wou de specs van de pc's hebben. Specs Computer 1: Processor :Intel P4 2.6 ghz 800fsb 512kb cache Moederbord :Asus P4P800 Intel 865PE/800FSB/DC.DDR400 Netwerk kaart onboard: 3COM Gigabit LOM (3C940) Geheugen :2x geheugen DIMM 256mb pc3200 DDR Besturing: Windows XP Home Editon NL Service Pack 1 Specs Computer 2: Processor :AMD Athlon 2100+ Socket A 266/VentoIII Moederbord :Elitegroup Socket A K7S5A SIS 735 SND Netwerkkaart: Compex PCI 10/100 Geheugen :1x 512 MB PC-133 Infineon Major Besturing: Windows XP Home Editon NL Service Pack 1 Ik heb bij Computer 2 de netwerkkaart verplaats naar een PCI slot. Dit werkte niet. Ik heb bij Systeem info gekeken. Maar alles was ok. Dus hopelijk weet iemand een antwoord op mijn probleem
Link naar reactie
[quote:bf0b264706="RNWAY"]De pc start helemaal over nieuw op, dit blijft hij doen totdat ik de kabel er weer uit haal.[/quote:bf0b264706] Start pc1 ook opnieuw op, als deze is opgestart in veilige modus met netwerk ondersteuning? En in veilige modus zonder netwerk ondersteuning? [quote:bf0b264706="RNWAY"]Ik heb bij Computer 2 de netwerkkaart verplaats naar een PCI slot.[/quote:bf0b264706] pc2? Of toch pc1. Gebruik je een router? Om wat voor een utp netwerk kabel gaat het gewoon of crosskabel? Een netwerk kabel uit de winkel, of zelf gemaakt? Heb je het al met een andere netwerk kabel geprobeerd? Heb je beide netwerk kaarten via een Windows 98 bootdisk, getest met de diagnostische software van de netwerk fabrikant? Heb je wellicht nog een tweede 3COM Gigabit LOM (3C940), of twee andere netwerk kaarten van hetzelfde merk, zodat je ook de netwerk kabel kan testen met diagnostische software van de netwerk fabrikant.
Link naar reactie
Gebeurd het uitslaan als je messenger open hebt staan? Kijk eens in je logboek. start > configuratiescherm > systeembeheer > logboeken > systeem. Als je hier de foutcode 7023 tegenkomt en messenger was actief dan slaat misschien het tweede argument in de onderste link wel op je probleem. [url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q317140[/URL]
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...