Ga naar inhoud

Vastzitten muis bij KVM switch


Aanbevolen berichten

[quote:b813ed87c8="Jim van Zweeden"]Volgens mij is dat normaal en ook niet te voorkomen. Als Win bij het opstarten geen muis vindt dan wordt, dacht ik, ook de driver niet geladen.[/quote:b813ed87c8]Tja als die niet gevonden wordt, dat klopt. Maar verder is het helemaal niet normaal. De KVM switch moet net doen alsof er een muis aan zit, altijd! Tenminste anders is die praktisch niet echt bruikbaar. En om een heel andere reden moet dat ook, bij gebruik van een ander besturingssysteem als Windows, krijg je datzelfde probleem. Met anders, bedoel ik bijvoorbeeld Linux, MS-DOS ... Alleen voor een gewoon schakelkastje, daar wordt de muis (en toetsenbord) alleen gezien als die is geselecteerd.
Link naar reactie
[quote:57f2070f5e]Hans Vosman schreef: Tja als die niet gevonden wordt, dat klopt. Maar verder.......[/quote:57f2070f5e] Kijk, toch weer wat wijzer geworden. Dat van dat "simuleren" zogezegd, dat wist ik niet. Een mens is dus nooit te oud om te leren. Alleen jammer dat dit nog niet het probleem van Powerliner oplost. Jim
Link naar reactie
[quote:1f23ef743d="Jim van Zweeden"][quote:1f23ef743d]Hans Vosman schreef: Tja als die niet gevonden wordt, dat klopt. Maar verder.......[/quote:1f23ef743d] Kijk, toch weer wat wijzer geworden. Dat van dat "simuleren" zogezegd, dat wist ik niet. Een mens is dus nooit te oud om te leren.[/quote:1f23ef743d]Ik heb 3 van die kastjes en die werken zo. En dan heb ik ook nog een gewoon kastje, dat was dus niet praktisch tenzij er maar 1 computer werd gebruikt. Soms ook wel praktisch, maar vaak ook niet. Per merk kastje zijn er andere mogelijkheden. Ik heb dus 2 Aten kastjes die ook serieel aan kunnen. Eentje verwacht een echte seriele muis, de ander dus niet. Tegenwoordig is USB en/of audio ook weer erg praktisch. Wat voor soort computers betreft het overigens. Ik heb bv een oudere IBM computer waarvan de muispoort bij het opstarten ook niet herkend wordt (tenzij die computer geselecteerd is). Soms is de echte PS/2 hardware misschien toch een tikje afwijkend ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...