Ga naar inhoud

H.D gaat het begeven


Aanbevolen berichten

Mijn H.D ratelt al een tijdje maar nu moet ik 10 min wachten na het opstarten voordat ik wat op mijn computer kan doen en tijdens het wachten hoor je hem maar krassen. Mijn situatie is nu dat ik 7 partities heb op 2 H.D's :o Is me ooit aangeraden :-? De schijf die op crashen staat heeft 3 partities en is 30 gig en is niet de C partitie maar wel waar ik nu XP op draai...... Als ik met Ghost een image maak van die schijf, kan ik dan die image op een 80 gig zetten zonder dat er 50 gig verloren gaat? Of zou het zelfs misschien mogenlijk zijn dat ik 7 partities kan overzetten op 80 gig schijf? Iemand een idee hoe ik dit moet doen of weet een slimmere manier voor mijn probleem. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Als je de zelfde situatie aanhoudt, dan kun alle partities overzetten via ghost.Ik heb daar nooit problemen mee gehad,Jaren terug Xp op 40mb geinstalleerd,met ghost draait hij nu na vele andere HD's op 250 gb (Wil je hem op de C schijf hebben zul je de opstart volgorde moeten veranderen , maar denk dat je dan wel tegen wat problems aanloopt.
Link naar reactie
[quote:31758ff2f8="gerben"]Ik zou beginnen met de onvervangbare data (brieven, foto's, etc.) te kopiëren. Dat gaat waarschijnlijk het snelste. Bij ghosten moet de schijf toch vrij hard werken, en loop je dus het risico dat de schijf het onderweg begeeft.[/quote:31758ff2f8] Als ie dat al niet gedaan heeft dan mag......... :oops:
Link naar reactie
[quote:14ab7f006b="j.simmer"]Ik heb alles al in backup staan 8) Moet ik nu op de nieuwe HD 8 partities maken, 7 om de partities van de oude HD's te vervangen en 1 voor de restruimte? W.98se staat bij mij op C ,XP waar ik nu op draai heeft stationletter I dat wil ik zo houden anders krijg je een zooitje toch.[/quote:14ab7f006b] Maak een ghost van de second HD (partitie van xp)eventueel ook van de andere partities, afhankelijk van de grootte op de HD I ==.. Nieuwe HD er in (denk erom dat je de ghost naar de juiste partitie sluist. Je zal niet de eerste zijn die de ghost op de verkeerde partitei zet :oops: Natuurlijk wel even op de nieuwe HD partities aanmaken, zoals op de huidige HD II. Medunkt er kan niets mis gaan :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...