Ga naar inhoud

Blauw scherm bij installatie


Aanbevolen berichten

Mijn oude pc (AMD 1.3 Ghz) met XP prof (engels) wilde ik doorschuiven naar beneden voor mijn kinderen. Voordat ik XP ned. erop wilde zetten heb ik een hauppauge WinTV kaart er uit verwijderd. En nu krijg ik dus constant een blauw scherm bij installatie van XP met de melding : [b:1d7be57fa3]IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL[/b:1d7be57fa3] Gewoon opstarten kan ook niet meer ...wat nu ??? Alvast bedankt Ron
Link naar reactie
Ik denk op het eerste zicht niet dat die tv-kaart het probleem is. Wat heb je precies gedaan? Je zit volgens mij met een upgrade probleem, oud over nieuwer. Je spreekt van XP-pro en XP-ned. Welke van de twee is nieuwer, Service Packs 1 of 2? Stond er nog een reeks nummers voorafgaand aan die foutmelding? Heb je eerst iets verwijderd, geformateerd of i.d.? Als je de originele XP-pro probeert opnieuw te installeren wat gebeurd er dan? Krijg je hem helemaal niet meer geboot?
Link naar reactie
Er stond XP-prof eng. SP1 op en ik wilde hem overschrijven met XP-prof ned. SP1. Dit is de totale foutmelding: [i:f259a890d5]Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. [b:f259a890d5]IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL[/b:f259a890d5] Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen : Controleer of alle nieuwe hardware of software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt. Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit. Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F* te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen. Technische informatie (mogelijk in het Engels): [b:f259a890d5]*** STOP: 0x0000000A (0x85D6E994 , 0x000000FF , 0x00000001 , 0x807D0564)[/b:f259a890d5][/i:f259a890d5] Ik had behoudens de tv kaart niets verwijderd,geformateerd of iets dergelijks. Bij de orginele krijg ik hetzelfde bericht. (alleen dan in het engels) Als ik nu gewoon opstart krijg ik wel mijn oude windows maar lijkt in veilige modus (is i.i.g. 640x480 en 16 kleuren) en de foutmelding: [b:f259a890d5]Error Loading C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll A dynamic link library (DLL) initialization routine failed[/b:f259a890d5] dus.......... :(
Link naar reactie
hier staat wat info: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314063 Hoe heb je die tv kaart verwijderd. Via config>systeem>app beheer? Zo nee doe dat alsnog in veilige modus (volgens mij moet dat kunnen maar ik ben niet zeker) Heb je nog meer hardware verwijderd of veranderd? Kan je wel bij systeemherstel? Die laatste melding gaat over de grafische kaart (nvdia). Ik hoop dat anderen iets meer ervaring met deze foutmelding hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...