Ga naar inhoud

Foutmelding tijdens opstarten


Aanbevolen berichten

[quote:fb152b1b9a="Bosje"][quote:fb152b1b9a="Hans.Vosman"]In het algemeen lijkt me snel geheugen geen probleem. Ik gebruik zelf tot nog toe met succes, alleen 333 geheugen. Met het door mij gekocht 266 geheugen heb ik enkel problemen gehad. Ik heb er geen enkele module meer van. Alles terug naar de leverancier.[/quote:fb152b1b9a] normaliter klopt het, echter niet voor alle mobo. Officieel dan : http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Support/FAQ_Answer.aspx?&FAQID=20114003&MenuID=46&LanID=0 Als ie officieel geen ddr333 support dan zal ie zeker geen ddr400 lusten, ik denk dat dit zijn probleem zou kunnen zijn. Topic starter : als je geen ddr266 heb, heb je toevallig wel sdram ?[/quote:fb152b1b9a] Ik heb al geruime tijd dat latje van 512DDR erin steken. Dus dat zou me verbazen mocht mijn probleem daar liggen... Voordien stak er een latje 128 SD-RAM in.
Link naar reactie
Ik heb er dus ook 512MB latjes inzitten. Ik heb de lijst al heel lang in het bezit. Daarop staan dus ook de Dimms die op mijn moederborden echt niet werken. Ik krijg daarmee dus letterlijk nog geen letter mee op het scherm (Samsung, Kingston ik noem maar eens 2 merken). Dat van de snelheid is veel complexer. Natuurlijk is er geheugen dat op bepaalde systemen problemen geeft en helaas is dat van te voren niet altijd te voorspellen. In het algemeen kan de snelheid in de Bios worden ingesteld, dat geldt dus ook voor de K7S5A. Mijn ervaringen laten in ieder geval zien dat of het merk of langzamer geheugen dan 333 (in dit geval dus PC2100) mij alleen maar problemen heeft gegeven.
Link naar reactie
[quote:d2eb972732="Bosje"]normaliter klopt het, echter niet voor alle mobo. Officieel dan : http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Support/FAQ_Answer.aspx?&FAQID=20114003&MenuID=46&LanID=0 Als ie officieel geen ddr333 support dan zal ie zeker geen ddr400 lusten, ik denk dat dit zijn probleem zou kunnen zijn.[/quote:d2eb972732]Ik heb dus een lijst, verstrekt door de helpdesk van ECS, en daarop staat PC2100 en PC2700 geheugen. PC3200 was er toen nog niet en zal er dus ook niet op voorkomen. Het blijft in principe toch gewoon uitproberen. Ik denk dat je het ECS antwoord ook verkeerd interpreteert. PC2700 geheugen kan alleen werken als PC2100 geheugen en niet als PC2700. Alleen de timings kunnen wat strakker. En ja, dat geldt in het algemeen, ook voor andere moederborden.
Link naar reactie
Clear CMOS en Bios instellingen aanpassen en de Bios modificeren zie ik niet als knoeien. De strakke timings, zou je kunnen zien als knoeien, alleen biedt de K7S5A daar niet zoveel mogelijkheden voor. Wat ik wel als knoeiwerk zie, zijn bepaalde soldeeroplossingen aan het moederbord die het euvel zouden oplossen. Wanneer je er geld in wil steken, dan zou mijn voorzichtige reactie zijn, ga op zoek naar een ander moederbord. In mijn vorige postings heb ik proberen aan te geven dat er misschien geen oplossing is. Het ligt aan je moederbord en andere componenten en ook aan je doorzettingsvermogen. Mijn eigen ervaringen zijn niet zo positief. Als alles werkt, dan is het verder een fantastisch ding.
Link naar reactie
Excuseer voor het misverstand. Ik zag jouw tips en hulp niet als "knoeiwerk", maar waar ik bang van ben is dat ik met mijn zeer beperkte hardware-kennis bepaalde dingen fout ga doen en zo tot een knoeiboel kom... Je begrijpt best wel dat iemand die niet al te veel van BIOS afkent liever met zijn handen eraf blijft... Ik wil maar al te graag mijn probleem oplossen, maar heb daarvoor gedetailleerde stappen nodig. Bv. ik zou niet weten hoe ik mijn BIOS moet updaten... Ik heb tevens mijn pc hard nodig voor een eindwerk dat volgende week binnen moet, dus je begrijpt misschien mijn angst dat dit beestje het niet meer doet. :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...