Ga naar inhoud

nieuwe hardeschijf = problemen...


Aanbevolen berichten

hallo mensen. Ik heb een nieuwe hardeschijf gekocht, nl een maxtor 120 gb 8 mb maar als je hem aansluit herkent doet de pc niet zoveel Ik heb nu 2 hardeschijven (zonder nieuwe 120 gb) en toen ik mijn 2e er in zette (begon met 1 hd) herkende hij bij mijn computer meteeen een D:/ drive alleen moest hem toen nog wel formateren enzo. Nu bij deze hardeschijf herkent hij dat dus niet, bij configuratie enzo ziet hij wel dat er een hd bij is en noemt het exacte type nr. Maar hoe moet ik dit nu formateren enzo? Hij zit momenteel aangesloten op de kabels van mijn cd speler omdat hij niet wou opstarten als ik 1 van mijn andere hd's weg liet (ivb met windows instalatie enzo)
Link naar reactie
Zorg er eerst voor dat je master/slave jumpers goed staan. Ik neem aan dat je dat wel kent. Kijk dan in de bios en zet dan het kanaal waar de hdd op zit op auto (standard cmos setup) of ga in het hoofd menu van de bios naar hdd auto detect als je dat hebt. Nu kan je hem formatteren in windows. Dit doe je bij windows xp met computerbeheer: comf.scherm > systeembeheer > computerbeheer. Dan kies je links schijfbeheer.
Link naar reactie
[quote:8295812731="taco78"]Als ik jou was zou ik de nieuwe schijf als pri master doen en de eerste partitie 20 Gig maken en daar windows opzetten en de andere 40 gig als pri slave, zo haal je het maximale uit je hardeschijf en je pc wordt sneller door de 8 Meg Cache. anders is het zonde om m alleen als data te gebruiken. Is mijn mening[/quote:8295812731] ik denk dat ik dat maar doe ja, vooral omdat dat mij het makkelijkst lijkt eigenlijk :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...