Ga naar inhoud

sandisk compactflash


Aanbevolen berichten

[quote:ce134c3423="ed5"]kan namelijk niet veel vinden over de snelheid van die kaartjes.het is dus type 1[/quote:ce134c3423]Je moet natuurlijk wel goed zoeken ;-) : http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ Maar goed, ik heb geen praktijk ervaring met van die USB2 readers. Vaak wordt er geadverteerd met USB 2, maar houd dat enkel in dat het ding USB 2 compatibel is. Maar dat is weer 'lucht' want USB 2 is sowiezo backward compatibel met USB 1(.1). Maar er vanuit gaande dat die readers hun werk iig sneller doen dan een standaard USB 1 apparaat kun je dus wel een forse snelheidswinst halen. Ik heb het zelf ook wel eens overwogen; ik heb nl. een 512 MB kaart in m'n foto toetel zitten, en dat ding leegmaken kost dus wel een minuut of 5
Link naar reactie
ik zou zeker die 12-15 € uitgeven voor een cardreader. heeft het voordeel dat het sneller gaat, je hoeft de camera niet constant erbij te hebben (met volle batterijen...), je kunt kaartjes van anderen lezen, je kunt het kaartje gebruiken voor andere dingen, enz. waar je wél op moet letten: de meeste camera´s willen zélf de kaartjes formatteren!
Link naar reactie
[quote:40f8f848c0="derkdejong"]ik zou zeker die 12-15 € uitgeven voor een cardreader. heeft het voordeel dat het sneller gaat, je hoeft de camera niet constant erbij te hebben (met volle batterijen...), je kunt kaartjes van anderen lezen, je kunt het kaartje gebruiken voor andere dingen, enz. waar je wél op moet letten: de meeste camera´s willen zélf de kaartjes formatteren![/quote:40f8f848c0] ik ga koffie drinken als ik de fotos naar de pc haal. De reden waarom ik geen card reader heb gekocht : mijn canon programma laat ik bij het downen een map aanmaken per dag. Vooral na vakantie vindt ik het handig. Ik weet niet of dat ook kan als je het in een card reader doet. Ja : formateren (als dat nodig is) laat ik altijd door het apparaat doen en niet via windows. Op diverse forums zie je mensen die dat toch doen de verkeerde FAT kiezen.
Link naar reactie
[quote:0876f49d5a="Rob The Great"]Bosje, heb je geen mogelijk heid op je kamera om ze per dag op te slaan. Mijn Minolta Z1 heeft die mogelijkheid nlwel. :wink:[/quote:0876f49d5a] De A80 zal de datum er ergens wel opslaan, anders kan het down pgm ze niet aanmaken. Ik heb geen card reader dus kan ik niet kijken hoe ze er precies opstaan. Die A80 met kantelbaar LCD scherm ben ik gek op. Lekker makkelijk als er mensen voor me staan die langer als 1,80 zijn en ik hoef dan ook niet te bukken wat goed is voor mijn rug. Die z1 is toch een spiegelreflex ?
Link naar reactie
[quote:08af695533="Bosje"]ik ga koffie drinken als ik de fotos naar de pc haal. De reden waarom ik geen card reader heb gekocht : mijn canon programma laat ik bij het downen een map aanmaken per dag. Vooral na vakantie vindt ik het handig. Ik weet niet of dat ook kan als je het in een card reader doet.[/quote:08af695533]Dat downen werkt ook met kaartlezer. Tenminste zowerkt dat voor mijn CF kaartje bij mijn Canon G3. Op zich ziet Windows (XP) dat er een geheugen kaart in gestopt is, daarna het juiste programma kiezen en dan werkt het prima. Voordeel van een kaartlezer is dat ik dan niet met mijn fototoestel hoef te rond te lopen, het geheugenkaartje eventueel ook voor andere doeleinden kan gebruiken, en niet met een mini-USB steker kabeltje hoeft te rotzooien. Bij dagelijks gebruik vrees ik toch dat ik een keer die connector beschadig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...