Ga naar inhoud

video-bestanden op de pc opnemen


Aanbevolen berichten

Dit onderwerp lijkt heel eenvoudig, iedereen heeft de laatste jaren deze mogelijkheden wel geprobeerd, denk ik, die videobanden overzetten op DVD, behoudt van geliefde programma's en weg met die oude banden. Maar ik krijg het niet voor elkaar, ik hoop hier iemand te treffen die me eindelijk kan helpen. Ik heb een Sony Vaio serie W1. Hierop zit ook een programma (GigaPocket) om tv te ontvangen en tv-programma's op de harde schijf op te nemen. Ik heb een Belkin kabel gekocht met een scart voor in de videorecorder, met de rode en witte kabel naar de line-in in de pc en een zwarte kabel voor de connectie S-video op de pc. Kan niet missen. Een video afspelen gaat perfect, opnemen perfect en dan bij het afspelen .....geen geluid!! In de map waar de bestanden van de opgenomen films/videos, staan 1 x mpeg, 1 x Sony Split Index (verwijst naar GigaPocket), 1 x Sony Play List (ook een verwijzing naar de GigaPocket) en 2 SVD-files (onbekende applicatie), daar mist er geen enkel bestand. En toch, ook als ik het mpeg-bestand activeer en de film(kopie van de video) afspeel met b.v. Window Player dan is er geen geluid. Ik weet niet meer waar ik verder kan zoeken, kan iemand mij a.u.b. helpen? Dit item staat al 3 maanden op de site van Sony, ik ben benieuwd.
Link naar reactie
Beetje afhankelijk van de PC-configuratie: al gekeken in de handleiding? Heeft het misschien te maken met de instellingen voor de opnameregeling? De WIndows Help is vermoedelijk incompleet of zelfs gedeeltelijk onjuist. In ieder geval moet je wel klikken op de luidspreker rechtsonder. Klik vervolgens op opties, eigenschappen en kies de optie opnemen en klik op OK. Nu de juiste regeling activeren, welke dat is? Tja, degene die geluid oplevert ... Soms ook gekoppeld aan de capture driver (zoals in Media Center). De handleiding zou hierin toch wel uitsluitsel moeten geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...