Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb lange tijd een Epson Stylus 880 gehad. Op een gegeven moment kreeg hij kuren: 'inktspetters' vooral op fotografisch papier. Omdat ik het tóch tijd vond voor een nieuwe printer, kocht ik een Epson R200. Wéér spetters. Toeval? Ik belde de Epson helpdesk (ze wisten geen verklaring)en ging terug naar de winkel om de printer te ruilen. En ja hoor, weer hetzelfde verschijnsel. Ik heb mijn oude printer op een andere pc geïnstalleerd. Hier print hij zonder problemen. Het kan dus bijna niet anders dan dat mijn pc het probleem veroorzaakt. Maar hoe? Het vreemde is dat het geen échte spetters zijn. Ze houden namelijk precies op bij het kader van de foto. Het lijkt alsof er iets mis gaan in het printbestand. Graag deskundige hulp. Ik gebruik Windows XP en alle verbruiksmaterialen zijn origineel Epson. Andrew
Link naar reactie
Geachte heer De Jong, beste Derk, Ik heb uw advies opgevolgd: alle printers gedeïnstalleerd (behalve de Epson een virtuele faxprinter), de computer 2x opnieuw opgestart, de Epson opnieuw geïnstalleerd. De eerste proefprint was prima, de tweede zit weer vol spetters. Niettemin bedankt voor uw aandacht; wellicht heeft u meer suggesties? Andrew
Link naar reactie
Heren, Dank voor deze reacties. Schoonmaken van de printkop kan in dit geval geen remedie zijn; immers, het zelfde probleem heeft zich voorgedaan op drie verschillende printers waarvan twee nieuw uit de doos. Ook een schone herinstallatie van XP heb ik (om een andere reden) in de tussentijd gedaan. Ik heb eenzelfde opname op hetzelfde papier met 4 programma's afgedrukt: Photoshop, Corel Photopaint, Paint Shop Pro en ACDSee (van alle de nieuwste versies). In alle gevallen zijn er spetters op de print. Ik blijf open voor suggesties.
Link naar reactie
met epson is nix mis, maar met je gezeur wel :-? ik heb ook een 880, en hij werkt na 4 jaar nog steeds probleemloos, dus om epson rommel te noemen is ongegrond, meestal is hij de beste in fotoprints. Wel moet ik je nageven dat canon ook erg goeie printers heeft, dus als je het gehad hebt met de epson, dan is Canon een uitstekende keus :P
Link naar reactie
voor dat we nu weer overgaan tot borrelpraat over printermerken: de ts had al gemeld dat het apparaat géén spetters gaf op een andere pc, en andere apparaten ook spetters gaven op zíjn pc. zou niet weten hoe dat kan overigens, maar het schijnt zo te zijn, en van wonderen wordt hier wel vaker verhaald.... ergo conclusio on topic: andere pc aanschaffen of dit ding helemaal opnieuw installeren.
Link naar reactie
[quote:448287ddab="plextor"]zo zie je maar weer . wat de kwaliteit is van epson &^&&*&. koop een canon printer . met losse inkt tanks . pixma ip 5000 b.v[/quote:448287ddab] altijd weer dezelfde onberedeneerde reactie...... :-? Werk je toevallig bij de consumentenbond en bent nog steeds gefrustreerd dat ze cartridgezaak toen verloren hebben? :wink:
Link naar reactie
andrewvalkenburg, kan die printer offline een testpagina afdrukken en is die dan wel OK ? Zitten de "spetters" op dezelfde plaatsen als een print 2x wordt afgedrukt of random ? Kan het een kwestie van aarding zijn ? (hele systeem op randaarde) Wat gebeurt er als een blanco document wordt geprint ? Van dat soort vragen. Succes !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...