Ga naar inhoud

Com poorten


Aanbevolen berichten

ik heb een laptop HP nc6000 waar 1 compoort op zit en een intern modem. als ik er winxppro op zet zet hij het modem als com4. zet ik er nt4 server op ziet hij maar 2 com poorten. com 1 werkt gewoon maar als ik drivers voor het interne modem installeer op com2 dan kan ik er niks mee. kan ik niet gewoon die drivers op com4 installeren in NT? als ik de wizard nieuw modem uitvoer ziet hij maar 2 com poorten 1 en 2. alvast bedankt
Link naar reactie
zoek het hier eens in . Compoorten en IRQ's U moet ervoor zorgen dat verschillende apparaten die gebruik maken van een compoort niet met elkaar conflicteren op het niveau van IRQ's (Interrupt ReQuests). De standaard IRQ verdeling van de compoorten is als volgt: Compoort IRQ 1 4 2 3 3 4 4 3 Om IRQ-conflicten te voorkomen moet u dus niet tegelijkertijd gebruik maken van een apparaat op compoort 1 en een apparaat op compoort 3. Hetzelfde geldt voor de combinatie van compoort 2 en compoort 4. Om de IRQ verdeling te kunnen bekijken gaat u via Start / Programma's naar het configuratiescherm. Dubbelklik hier op Systeem en selecteer h et tabblad Apparaatbeheer, klik vervolgens op Eigenschappen. Hier staan de IRQ en Compoort indelingen. Wanneer u dus bijvoorbeeld een muis heeft die op compoort 1 is aangesloten, sluit dan geen modem aan op compoort 3. Voor sommige (interne) modems is het overigens wel mogelijk om de IRQ die ze gebruiken te veranderen naar bijvoorbeeld IRQ 5. Daarmee wordt het wel mogelijk om de modem op compoort 3 aan te sluiten in combinatie met een muis op compoort 1. Helaas kan veel software niet overweg met deze niet standaard compoorten. Let er verder wel op dat IRQ 5 op zijn beurt weer vaak gebruikt wordt door geluidskaarten. De IRQ van de geluidskaart moet dan ook weer verplaatst worden (naar bijv. IRQ 7). Voor problemen met het instellen van IRQ's verwijzen we u naar uw hardwaredealer.
Link naar reactie
Windows NT heeft geen apparaatbeheer :( en om nou met irq's te gaan klieren zie ik niet echt zitten. HP ondersteunt windows NT niet op de laptop dus die kan ik ook niet vragen. ik kom er gewoon niet uit en het lijkt me het beste gewoon dit onderwerp met rust te laten. allemaal hartelijk bedankt voor de mogelijke oplossingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...