Ga naar inhoud

NTFS rechten op HD (s-ata) herstellen


Aanbevolen berichten

Weet iemand hier wellicht hoe ik de ntfs -root- rechten op een s-ata schijf kan herstellen onder W2K? Dit is een HD vanuit een andere pc (waar ook w2k op draaide, verdeeld in 2 partitie's) en deze zit nu in mijn pc. Schijf word gewoon herkent door windows maar ik kan de rechten niet overnieuw zetten (ben als admin ingelogt in veilige modus) Tabblad beveiliging is wel aanwezig maar ik kan geen user toevoegen omdat ik de melding "U bent slechts gemachtigd om de huidige beveiligingsgegevens te bekijken" krijg... Ook via geavanceerd proberen eigenaar te worden kan niet omdat alles hier greyed out is.. Weet iemand raad want de data is wel erg belangrijk voor ons. p.s. terug zetten in oude pc is geen optie omdat die pc er niet meer is.
Link naar reactie
Gezocht had ik al, maar deze had ik nog niet gezien. Die link kan ik nu niet nakijken, dus dat moet vanavond. V.w.b. de rest: * tabblad beveiliging is zichtbaar, echter totaal uitgegrijst. Eigenaarsrechten vervangen gaat dus niet, laat staan de rechten aanpassen. * Dat verhaal over die SID's dat klinkt wel geloofwaardig, maar hoe ik deze kan verwijderen / aanpassen of een andere kan toevoegen mis ik even. * Veilige modus werkte dus ook al niet zoals ik al gezegt had.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...