Ga naar inhoud

Problemen met usb Stick


Aanbevolen berichten

Hoi, Moest onderlaats wat bestanden formateren op iemand zijn pc met windows 98. Dat deed ik dus via de opstartdiskette. Toen moest ik de E schijf formateren maar had niet rekening gehouden met dat ik net de drivers voor mijn Mini Cruzer usb stick erop had gezet en dat dat Station E was geworden. Per ongeluk dus mijn Usb stick geformateerd dat vond ik niet zo erg maar als ik hem nu wil gebruiken dan herkend windows hem niet. Ik heb met norton partition magic al geprobeerd er weer fat van te maken maar dat kan niet het schijftype zegt hij extended. Via dos formateren lukt niet. Via windows verkenner ook niet en ook niet met norton partition magic. Wie weet hoe ik hem wel weer zo kan krijgen zodat windows hem weer als verwisselbare schijf herkent. Bedankt,
Link naar reactie
[quote:46ad345758="Michiel_"]Moest onderlaats wat bestanden formateren op iemand zijn pc met windows 98. (..) maar als ik hem nu wil gebruiken dan herkend windows hem niet. [/quote:46ad345758] Had je Windows 98 dan opnieuw geïnstalleerd? Als het om usb2.0 gaat, zouden de usb2.0 drivers ook weer opnieuw moeten worden geïnstalleerd. Voor usb2.0 heb je Windows Se nodig.
Link naar reactie
[quote:eba8b893eb="Michiel_"]Nee ik gebruik gewoon Windows XP PRO Het ging er trouwens om dat diegene zijn pc overnieuw wou hebben geinstaleerd dus ik ging de hele schijf formateren en partities maken.[/quote:eba8b893eb] Ik volg het niet meer. Trek 's ff 1 minuut langer uit voor het maken van je zinnen, dan is het wat beter te snappen :)
Link naar reactie
Ik ging bij iemand anders zijn pc opnieuws instaleren. Hij had verschillende partities op zijn harde schijf. Er stond windows 98 op en die moest er ook weer op. Vlak voordat ik ging formateren had ik mijn usb stick nodig. Het was windows 98 en dan heb je losse drivers nodig. Die had ik geinstaleerd deed het veder prima. Zijn E: schijf veranderde in F: omdat de verwiselbare schijf E: werd. Tijdens het formateren wat ik deed in dos via de opstartdiskette van windows 98 zat mijn usb stick nog in de pc en dacht ik er niet aan dat de E: schijf veranderd was in de F: schijf. Ik formateerde dus per ongeluk mijn usb stick stond niet veel waardevols op dus niks aan de hand. Toen ik thuis was kwam ik daarachter ik heb thuis Windows XP pro en die herkende hem niet meer automatisch wat hij voorheen altijd wel deed. Ik heb toen met partition magic van norton gekeken en daar gaf hij aan dat het schijftype extended was. Ik kan hem met norton niet naar fat32 omzetten. Ik heb hem via cmd geprobeerd te formateren maar dan geeft hij deze melding nadat ik format e: had ingetypt want e: is de letter van mijn verwisselbare station. Plaats een nieuwe diskette in station E: En druk op ENTER als u klaar bent ..... (Op de enter toets gedrukt usb apperaat zat gewoon in de usb poort) Het type bestandsysteem is RAW. Gebruik de schakeloptie /FS om het bestandensysteem op te geven dat u op dit volume wilt gebruiken. Nu is mijn vraag hoe krijg ik mijn usb stick weer zo dat hij beschrijfbaar is dus FAT bestandensysteem. Hij herkent hem niet meer op Windows 2000 en op Windows XP
Link naar reactie
[quote:8e228ac102="Michiel_"]Tijdens het formateren wat ik deed in dos via de opstartdiskette van windows 98 zat mijn usb stick nog in de pc en dacht ik er niet aan dat de E: schijf veranderd was in de F: schijf. Ik formateerde dus per ongeluk mijn usb stick stond [/quote:8e228ac102] En wat voor een opstart diskette was dat? Standaard ondersteund een Win98 opstart diskette geen usb. [quote:8e228ac102="Michiel_"] Toen ik thuis was kwam ik daarachter ik heb thuis Windows XP pro en die herkende hem niet meer automatisch wat hij voorheen altijd wel deed. [/quote:8e228ac102] Kun je dit duidelijker uitleggen. Bedoel je dat alleen je usb stick geen drive letter kreeg toegewezen? [quote:8e228ac102="Michiel_"] Ik heb toen met partition magic van norton gekeken en daar gaf hij aan dat het schijftype extended was.[/quote:8e228ac102] Dan herkent Windows XP pro 'm toch. Een extended partitie zou ook minimaal 1 logisch partitie moeten hebben. Of heb je wellicht de data op de usb-stick toch nog nodig? Zo niet, kun je dan niet gewoon een nieuwe logisch partitie aanmaken, en daarna formatteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...