Ga naar inhoud

Harde schijf is 6GB ik zie 2 GB


Aanbevolen berichten

Hallo Deze vraag is ws al eerder gesteld maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden, vandaar dat ik hem misschien nogmaals stel. Ik heb een oude pc overgenomen en de harde schijf daarin was geformatteerd. Deze zou 6 GB groot moeten zijn. Ik heb mbv een w98 opstartdiskette deze pc gestart en w98 se geïnstalleerd. Tijdens het installeren is slecht 2gb van de harde schijf gebruikt. Als ik kijk met fdisk zie ik dat er idd nog 4 gb beschikbaar is, maar de opties zijn mij niet duidelijk. Ik zie 2 mogelijkheden die ik kan gebruiken. nl 1 Dos-partitie of logisch station maken, of 2 actieve partitie kiezen. De tweede is ook niet interessant, dus blijft de eerste over maar dan heb ik wederom de keuze uit drie mogelijkheden die mij alledrie niets zeggen Wie helpt mij door dit keuze menu heen. Bij voorbaat hartelijk dank. Coos.
Link naar reactie
Voor achtergrond informatie over fdisk zie http://fdisk.radified.com/ In jouw geval doe je eerst "y" bij large disk support. Daarna kies je voor "create DOS partition or logical DOS drive". Daarna weet ik het niet uit mijn hoofd, maar je moet een "extended partition" aanmaken en daarin een logical DOS drive of partition. Als ik jou was zou ik het bij een laten van maximale grootte. Dit is de D partitie. Als dit gebeurd is verlaat je fdisk. Daarna (je hebt dus opgestart van de 98 flop) geef je het commando " format d: " zonder aanhalingstekens. Als het formatteren gebeurd is, flop er uit en win98 opstarten. Nu moet de D partitie in de verkenner te zien zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...