Ga naar inhoud

Digitale camera - hulp bij keuze


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een goede digitale camera met een grote optische zoom, evenutele mogelijkheid voor lenzen te verwisselen, extra fitser op te steken en vooral goede kwalitatieve foto's waarvan de kleur overeenstemt met de omgeving en zich heel goed laat dienen voor macro foto's. Mijn budget is 350 - 500 EUR (eventueel iets meer) Ik had reeds wel enkele toestellen op het oog: - Konicka Minolta Dimage Z2 - Konicka Minolta Dimage Z3 - Fujifilm Finepix S5500 Owja voordat ik het vergeet, de camera moet zich ook handmatig laten scherpstellen en eventueel een 'anti-shake' funtie. Het meeste belang hecht ik aan: - vormgeving: hoe goed het in de hand ligt en bediend - funtionaliteit: dat het multifunctioneel is - qualitatieve foto's!: kleuren zoals ze horen te zijn - omgevings vrij: foto's nemen op feesten/fuiven in het donker, macro foto's, buiten, ... Alvast bedankt! Maes Olivier
Link naar reactie
Ik heb laatst uiteindelijk de Fujifilm FinePix S5500 gekocht, met ongeveer de zelfde eisen als jij. Deze camera vind ik er goed uitzien, maar natuurlijk veel belangrijker, hij ligt heel prettig in de hand. Hij vreet niet erg veel stroom en maakt mooie foto's. Ook heel prettig is dat alles gewoon handmatig in te stellen is. Beeldstabilisatie heeft ie niet, maar dat heb ik nog niet gemist. Ook vraag ik me af of dat eigenlijk wel nut heeft. Camera is lekker vlot en ook kan hij filmen op 640x480 @ 30 fps. Ook fijn is de CCD-RAW mode die duidelijk nog betere pics levert dan de normale mode. Dit is dus erg handig bij nabewerking op de pc. Flitser is ook krachtig genoeg voor de meeste situaties.
Link naar reactie
foto's bij slecht licht vragen om hogere iso waarden, toch? Is het dan niet beter om ff door te sparen voor een digitale spiegel reflex? Zoals de Canon 300d, Nikon D70 of de Pentax ist-ds. Maar ja, dan zit je al snel rond de 1000 euro. (De Canon 300d is trouwens wel goedkoper te vinden als import model.) lensen verwisselen kan alleen maar met die modellen volgens mij, en niet met wat jij noemt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...