Ga naar inhoud

extra harde schijf


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen: Gisteren heb ik een nieuwe harde schijf gekocht, een Maxtor 160 gig met 8mb cache geheugen. Ik heb 'm geinstaleerd met deze cofiguratie: IDE1: oude HDD (160gig 2mb cache) master, DVD-rom slave IDE2: nieuwe HDD (160gig 8mb cache) master, DVD-rw slave Deze configuratie wordt bevestigd door het bios! Je zou denken dat dan alles goed is, maar niets is minder waar. De pc start nu niet meer op, deze blijft hangen op het Intel pentium4 logo. De nieuwe schijf is geformateerd. Als ik de jumper van de nieuwe schijf verwijder (Na een hoop ge- expirimenteer) dan start de pc wel door, maar dan herkend windows hem wel in "Hardware" maar is niet toegankelijk en ook niet te zien in "deze computer" Mijn Systeem is een pentium4 3GHZ met Hyper-Trading technologie. 512mb geheugen en Windows XP home Graag reactie, vr.gr. Rita Stegehuis :(
Link naar reactie
ik weet niet welke wiondows versie je hebt maar vroeger toen ik nog windows 2000 gebruikte kon ik mij herinnerenn dat je met de rechter muisknop op deze computer moet klikken (op het bureau blad) en dan (ik had een engelse versie) is daar een optie manage (of zoiets) en daar kun je de partitionering en naaamgeving van partities en schijven bekijken. daar kun je zien of windows de schijf ziet, het kan goied dat windows hem ziet alleen niet een naampje (C:, D: of E: ) heeft gegeven. in windows XP is dit nagenoeg identiek. Groetjes Emiel
Link naar reactie
[quote:cef1a319d2="Rita Stegehuis"]Ik heb 'm geinstaleerd met deze cofiguratie: IDE1: oude HDD (160gig 2mb cache) master, DVD-rom slave IDE2: nieuwe HDD (160gig 8mb cache) master, DVD-rw slave De pc start nu niet meer op, deze blijft hangen op het Intel pentium4 logo. [/quote:cef1a319d2] Is de jumper instelling van de nieuwe harde schijf juist? Op de site van [url=http://www.maxtor.com/_files/maxtor/en_us/documentation/jumper_settings/style_a1.htm]Maxtor[/url] vond ik de jumper setting van Style A1. De juiste jumper instellingen staan als het goed is op de harde schijf zelf. En heb je wel een UDMA66/100 kabel gebruikt? Heb je ook geprobeerd de nieuwe harde schijf te testen zonder de DVD-rw. En heb je de nieuwe harde schijf en de DVD-rw geprobeerd op Cable Select? De master komt dan op het einde van de UDMA66/100 kabel. [quote:cef1a319d2="Rita Stegehuis"]Als ik de jumper van de nieuwe schijf verwijder (Na een hoop ge- expirimenteer) dan start de pc wel door,[/quote:cef1a319d2] Dan staat de harde schijf waarschijnlijk op slave. En staat de DVD-rw op master? [quote:cef1a319d2="Emielcuijk"]k weet niet welke wiondows versie je hebt maar vroeger toen ik nog windows 2000 gebruikte kon ik mij herinnerenn dat je met de rechter muisknop op deze computer moet klikken (op het bureau blad) en dan (ik had een engelse versie) is daar een optie manage (of zoiets) en daar kun je de partitionering en naaamgeving van partities en schijven bekijken. [/quote:cef1a319d2]Ik vond via Google [url=http://home.wanadoo.nl/a.vermonden/img/2e_hd_2kxp.pdf]een duidelijke uitleg over het installeren van een tweede harde schijf.[/url]
Link naar reactie
Hallo Mensen, bedankt voor jullie reactie. Sorry dat ik zo laat heb greageerd, maar ik ben een paar dagen of line geweest. Computer toch vast geslagen met instaleren van de harde schijf. Ik kom er toch niet uit. Ik heb de oude configuratie weer hersteld en heb een bod gedaan op een paar externe HDD behuizingen met USB en Fire Wire aansluitngen. Ik denk dat dan het probleem op gelost is. Nogmaals bedankt voor jullie moeite. vr.gr. Rita Stegehuis :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...