Ga naar inhoud

Foto's op harddisk zonder tussenkomst pc / Batterij advies


Aanbevolen berichten

Hallo mede-forum gebruikers! Met het vooruitzicht dat ik in de zomervakantie 5 weken op vakantie ga (italie en turkije :D) ben ik alvast opzoek gegaan naar een opslagmedium voor de digitale foto's die ik daar ga maken. Mijn camera is een Canon Powershot A75. Ik heb momenteel een 256 mb kaartje en het standaard Canon 32 mb kaartje. Er passen (schatting camera) ongeveer 156 foto's op (ik fotografeer alles in de hoogste kwaliteit zodat ik later de meeste bewerkingsmogelijkheden heb). In de praktijk worden dat er ongeveer 150. In een dag ongeveer 150 foto's red ik makkelijk. Aangezien ik 35 dagen weg van huis ben en geen pc tot mijn beschikking heb (en internet café's niet ideaal zijn voor het uploaden van een groot aantal keren 250 mb (en ik geen zin heb er elke dag een te zoeken)) wil ik graag een medium aanschaffen om mijn foto's op te zetten. Natuurlijk gaan jullie nu roepen: ja maar er zijn ook 4 gigabyte flash kaartjes. Dat is natuurlijk wel waar, maar die dingen zijn nogal duur, voor hetzelfde geld koop ik makkelijk 2 schijven van 200 gieg. Bovendien heb ik er dan nog meerdere nodig. Ten slotte ondersteund mijn camera met stock firmware tot 1 gb kaartjes. Ik zat dus te denken, als ik nou eens een externe schijf koop met cardreader, dan heb ik voor minder geld dan een 4 gb (en 2 gb kaartje ook nog wel) een 120 of 160 gieg schijf of nog groter. Nu zag ik net op interet een Western Digital WDXF1600JB 160 GB staan voor 199 euro. Dit kan nog wel goedkoper als je even zoekt, maar ik hoef eitgenlijk geen 160 gigabyte te hebben voor vakantiefoto's, verder is dit een vrij lomp ding (groot, zwaar, etc) Bovendien las ik dat dit niet zo'n goede koop schijnt te zijn. Nu zou ik graag willen weten wat een goed (misschien kleiner qua formaat en capaciteit) alternatief is. Aan 20 of 40 gb heb ik genoeg. En ik heb eigenlijk alleen ondersteuning voor CF nodig (en eventueel SD, dit heeft mijn vader) Alvast bedankt! Grt, Lennard Edit: ik wilde ook nog weten, hoe doe ik dat met batterijen, ik moet natuurlijk ook kunnen opladen, als ik nieuwe aanschaf, hoeveel zal ik er dan nodig hebben? In de eerste weken heb ik waarschijnlijk geen stroom namelijk :P
Link naar reactie
Ik durf het niet aan RW's te gebruiken, aangezien ik nog nooit een echt geslaagde rw heb zien werken. Het is altijd zo'n gekloot met lezen, ik vind dat geen goed idee. En op een gewone CD-r... dan loop weer met een spindle te zeulen, en verbruik ik maar 250 mb van elke cd... Tenzij multisessie, waar ik ook geen liefhebber van ben. Bovendien kan ik zo'n externe schijf ook gewoon thuis voor downloads, muziek, en documenten gebruiken. En opslagruimte kan ik niet genoeg hebben.... Verder zit ik ergens op 2000 m hoog te kamperen in de bergen, en ik weet niet of daar een internet café in de buurt is. Bovendien moet ik daar dan elke dag heen. Sorry maar ik zie de optie "internet café" niet zo zitten... Grt, Lennard
Link naar reactie
Ik heb hier een mycom externe behuizing met Maxtor HDD en cardreaders, maar ik kan alleen van een kaartje naar de HDD copieren als de drive aaan een PC hangt dus mbv een besturingssysteem. Ik denk dus niet dat je met alleen een opslagmedium erg ver komt. Heb je nergens een klein ,licht laptopje wat je kunt meenemen?
Link naar reactie
[quote:749f1c5ea7="Anjo"]Ik denk dus niet dat je met alleen een opslagmedium erg ver komt. Heb je nergens een klein ,licht laptopje wat je kunt meenemen?[/quote:749f1c5ea7] Met die western Digital Media Center kun je zonder tussenkomst van de pc foto's erop zetten schijnt het. Dat is waar ik naar opzoek ben. IK ben 16 jaar en ik heb geen geld om even een klein en licht laptopje aan te schaffen.....
Link naar reactie
[quote:8587e6b706="SAPPhIRE"]Nu zag ik net op interet een Western Digital WDXF1600JB 160 GB staan voor 199 euro. Dit kan nog wel goedkoper als je even zoekt, maar ik hoef eitgenlijk geen 160 gigabyte te hebben voor vakantiefoto's, verder is dit een vrij lomp ding (groot, zwaar, etc) Bovendien las ik dat dit niet zo'n goede koop schijnt te zijn. [/quote:8587e6b706]Ik denk niet dat dit is wat je zoekt. Een imagetank of iets dergelijks kan wel een geheugenkaart naar de interne HD kopiëren. De HD is ook kleiner en heeft ook een veel kleiner formaat. Kosten rond de 300 euro. Volgens mij heb ik een tijdje terug nog een andere oplossing gezien. Kern van het probleem is dat voor het kopieren via USB een master nodig is, normaliter is dat de computer. Het was een apparaatje dat als buffer diende. Ik zou niet meer weten waar ik dat gezien heb.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...