Ga naar inhoud

2e Sata schijf werkt niet.


Aanbevolen berichten

Bedankt voor je snelle reactie. Zo had ik het ook bedacht omdat je op die ide kabels 2 dingen kon doen. Heb geen verstand van de bios. Dus zou niet weten waar ik het moest zoeken. Heb mijn boekje er al bij gepakt maar snap er niks van. Heb een MSI K8T NEO FIS2R 64 bits moederbord. Enig idee onder welk deel ik moet zoeken? Groetjes, Jacqueline
Link naar reactie
Je zegt zelf al 2e sata schijf. Dwz dat de controller dus wel aan staat in de bios. Krijg je tijdens het opstarten een beeld mbt een raid controller? Hier kan je vaak op een bepaalde toetsencombinatie drukken om in de raid setup te komen. Daar moet je dan eerst te schijf toewijzen als losse schijf, of als een schijf in een array. In jou geval dat eerste. Daarna moet je dit doen: Ga naar comf.scherm > systeembeheer > computerbeheer. Selecteer in de linker mapstrucuur "schijfbeheer". Hier kan je nu de schijf partitioneren en formatteren. Dan is ie klaar voor gebruik. Voor het gemak kan je ook kijken of de 2e stap ook al kan zonder eerst naar die raid setup te kijken, misschien dat de schijf al wel door windows gezien wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...