Ga naar inhoud

Portable CD-speler voor klassieke muziek


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een portable CD-speler (zo eentje waarmee je mensen altijd in de trein ziet) maar ik luister alleen naar klassieke muziek, zal 'm ook voornamelijk thuis gebruiken ('s avonds, i.v.m. geluidsoverlast voor buren). Nou weet ik niets of weinig van dit soort apparatuur dus in de winkel kunnen ze me in principe van alles wijsmaken. Zijn er mensen die hier wat meer thuis in zijn en me wat kunnen adviseren of wat ideeën aan de hand kunnen doen? Wat zijn goeie merken op dit gebied, zijn er misschien ergens testen te vinden? Het gaat dus om zo'n speler + een koptelefoon, eventueel los erbij te kopen, en ja.....als het kan niet al te duur maar, zoals gezegd, wel geschikt voor klassieke muziek.
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden tot zover :). Inmiddels heb ik me laten vertellen dat het überhaupt niet zo'n goed idee is een portable CD-speler te kopen als het echt om geluidskwaliteit gaat. Aangezien ik toch voornamelijk thuis naar muziek luister is me aangeraden een draadloze koptelefoon te nemen (ik zit nogal ver van de audio-installatie), van Sennheiser bijvoorbeeld. Je hebt dan (volgens de mensen bij RAF) een veel betere geluidskwaliteit. Dus ik denk dat ik dat maar doe, bij nader inzien.
Link naar reactie
Ik gebruik ook een draadloze-koptelefoon (BeyerDynamic). Op zich een goed systeem, maar ik vind het met klassieke muziek toch nog wel eens storend dat je ruis hoort. Dat gebeurt met name als je op wat grotere afstand van de zender zit, of als er veel obstakels (muren) tussen zitten. Probeer dus of je zo'n ding eerst in je eigen situatie mag uitproberen.
Link naar reactie
Wel grappig dat je dat schrijft. Zoals zo vaak wordt het net allemaal effe anders wanneer je je ergens een beetje in verdiept; eerst wilde ik gewoon een portable-CD kopen, toen een draadloze koptelefoon maar de laatste dagen heb ik wat rond zitten googelen, veel gelezen, reviews, reacties van kopers, discussies op forums enz. en dan blijkt dat draadloos eigenlijk minder is dan mét draad. Maar ja, wat is minder? Wat hóór je? En hoe persoonlijk kan smaak zijn? Vanochtend om half 10 was het nog lekker rustig bij de MediaMarkt en heb ik een heel bataljon Sennheisers, Sony's, Philipsen en een AKG met elkaar vergeleken. Als je een Sennheiser opzet is je eerste reactie; 'WOW!' Geldt natuurlijk zeker voor de HD600. Maar dan heb je naar een AKG geluisterd en als je dan terugkomt bij Sennheiser irriteert het opeens [i:c25f10a55b](mij althans!)[/i:c25f10a55b]. Niet dat het niet goed is, het is fan-tás-tisch, maar ze [i:c25f10a55b]doen [/i:c25f10a55b]iets met de klank, het wordt allemaal net iets te 'opwindend' gemaakt. Dat geldt voor de hele range van Sennheisers die ik beluisterd heb, het is a.h.w. hun visitekaartje, hun klank-filosofie. Als je ervan houdt is het perfect, als je er niet van houdt dan kun je er ook niet goed tegen. Ik hou er niet van, de AKG (K301XTRA) beviel me een stuk beter: rustiger, neutraler, 'gewoner'. Niet dat ik nu direct een AKG ga kopen. Het is meer zo dat ik er de laatste dagen achter ben gekomen dat het kopen van een hoofdtelefoon niet iets is dat je zo maar even doet; de verschillen zijn echt gróót en het hangt allemaal erg af van je persoonlijke smaak. Maar op die manier heb ik m'n eigen topic zo langzamerhand behoorlijk off-topic geschreven: het gaat allang niet meer over portbale-CD's. Sorry :oops:. Ik kijk nog een beetje rond, probeer hier en daar nog wat en laat nog wel even weten wat het uiteindelijk wordt.
Link naar reactie
[quote:69e2ce4645]Sorry . Ik kijk nog een beetje rond, probeer hier en daar nog wat en laat nog wel even weten wat het uiteindelijk wordt.[/quote:69e2ce4645] Met zulke dingen moet je altijd de tijd nemen, en inderdaad de klank die de koptelefoon weergeeft net zoals bij speakers is heel persoonlijk, en je dient er inderdaad de tijd er voor te nemen, en wat de 1 mooi vind, vind de ander lelijk en dat is met meer dingen zo, wat bij mij opvalt is dat senheizer een beetje dreunerig kan klinkt, vooral als je een tijdje flinke metal aan het luisteren bent.
Link naar reactie
[quote:6b6c315983="HardTrance"]Waarom wil je per se een Discman? Is een MP3 speler geen goede optie?[/quote:6b6c315983] Nee, dat is echt een misverstandje hoor! Ik wil juist geen discman of MP3-speler, en ook geen portable cd-speler meer (of is discman en portable cd-speler hetzelfde :oops:?). Gewoon een goeie koptelefoon om via de audio-installatie die ik al heb naar muziek te luisteren. En dan gaat het uitsluitend en alleen om klassieke muziek (misschien vind ik daarom die AKG zo mooi, zoals Derk schrijft :)) .
Link naar reactie
Is een tijdje overheen gegaan, komt ook omdat alles tussen het werk en zo door moet....en praktisch probleem is dat er weinig winkels zijn waar je koptelefoons rustig met elkaar kunt vergelijken. Eigenlijk is geen enkele koptelefoon helemáál goed, ook de AKG niet, en ik heb ze bijna allemaal beluisterd. De één is hier goed in, de ander weer daarin, hoe meer je erin duikt hoe meer erbij komt kijken. Wel leuke forums gevonden trouwens, zoals bijvoorbeeld http://www.headphone.com/layout.php?topicID=1 en http://www.head-fi.org/ voor wat betreft Nederlands-talige forums: http://www.synthforum.nl/forums/ en http://forum.hifi.nl/index.php Leuk om daar ook je licht eens wat op te steken. Eén dezer dagen werd op Marktplaats.nl een zo goed als nieuwe Sennheiser HD580 aangeboden, voor 75 Euro. In tegenstelling tot wat ik eerder schreef vond ik déze Sennheiser wel mooi, dus die heb ik toen maar gekocht....ben er zeer happy mee. Perfect is uiteindelijk alleen een live-concert :).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...