Ga naar inhoud

harde schijf bijplaatsen lukt niet


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb op dit moment 1 harde schijf op mijn computer gedeeld in 2 ?pratities?. Een C en een D. Nu wil ik de harde schijf van mij broer op mijn pc zetten. Ik heb alle draden van mijn cd-rw in de "nieuwe harde" schijf gedaan. Als ik dan mijn computer aanzet kom ik op een gegeven moment bij het windows XP professional blauwe balkje dat ie gaat laden. Moet ik em gewoon door laten laden?! Want dit duurde erg lang. Toen startte ik de pc opnieuw op om in veilige modus te starten. Dit lukt en als ik naar de hardware van mijn pc ga zie ik ook 2 schijfen staan maar als ik naar Deze Computer ga zie ik alleen mijn "2" schijfen. Iemand enig idee wat ik hiermee moet doen?! Bedankt alvast :)
Link naar reactie
@master_cornelis Jumpers zijn pinnetjes achterop de hardeschijf (waar je ook de ide kabel aansluit) die je verbindt met een wit/grijs/zwart rechthoekig blockje waar een draadje inzit. Er zit wel een stikker op de hardeschijf zelf waarop staat hoe je ze moet verbinden. Je hebt master en slave, waarvan master de schijf is die aan de verste connector vanaf je moederbord zit.
Link naar reactie
Achterop je HDD zitten plastic "blokjes" op pinnetjes gedrukt. Zo kan je je schijf op: [list:16401b9821]Master Slave Cable Select (CS) zetten.[/list:u:16401b9821] Ik zou zelf je HDD als Master en je CD-Rom als Slave. Heb je 2 HDD's > HDD1 (boot) > Master. HDD2 > Slave En dan CD-Rom op IDE Channel 2 Succes.. :wink:
Link naar reactie
[quote:cbfccf04b6="jackdegek"]welke windows gebruik je? als jij win 98 draait, kun je geen schijven van windows xp bekijken (deze werken namelijk vrijwel altijd met het bestandssysteem NTFS, win 98 kan dit niet lezen). In dat geval zou het kloppen dat je harde schijf wel in het bios ziet, maar niet in windows.[/quote:cbfccf04b6] Beide harde schijfen van Windows XP Pro. Mijn harde schijf is overgins wel NFTS en die andere schijf waarscheinlijk FAT. Kan dit voor problemen zorgen?
Link naar reactie
[quote:0fa2c6f7c6="jackdegek"]nee, dit zou niet voor problemen moeten zorgen, win xp kan prima overweg met FAT. Heb je in Win xp al eens gekeken of de schijf vermeld staat bij schijfbeheer? Start > instellingen > configuratiescherm > systeembeheer > computerbeheer. Klik vervolgens in het scherm links op schijfbeheer.[/quote:0fa2c6f7c6] Daar staat ie dus wel ja :)
Link naar reactie
[quote:c82e11c13e="jackdegek"]dan moet je de schijf waarschijnlijk partitioneren en/of formatteren... ik neem aan dat er geen gegevens meer op staan van je broer?[/quote:c82e11c13e] En dat is juist het hele probleem :p. Ik stop zijn HDD in mijn pc om bestandjes naar de mijne over te zetten waarna ik zijn "gecrashde" harde schijf opnieuw windows installeer :).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...