Ga naar inhoud

2 sata schijven probleem


Aanbevolen berichten

Hallo, Ben bezig om mijn pc eens op te schonen en mijn oude HD te vervangen door een nieuwe maxtor 10 sata 160 gb. Ik had al een sata van Samsung 160 gb die ik als slave gebruikte voor videobestanden e.d. Omdat ik beide nieuw schijven niet zichtbaar kreeg bij installatie XP, heb ik mijn oude HD weer geplaatst en is me gelukt om de maxtor via de oude XP te formateren. Die is nu wel zichtbaar in XP maar niet in de BIOS. De samsung is in het geheel niet zichtbaar. Ook in het sata raidmenu (via Ctr+s) is de samsung niet te zien. Ook niet als ik de satakabels verwissel. Hij heeft het altijd prima gedaan. Ik doe geen raid. Althans niet dat ik weet. De bios is van vorig jaar dus daar ligt het niet aan. Moederbord is Asus A7N8Xde luxe met silicon SI3112 chip. Wat ik wel zou willen proberen is de driver upgraden, maar ik kan die niet vinden. Als ik die download van Asus (Silicon V10022.zip krijg ik er van alles bij, kortom was is eigenlijk de echte driver, zodat ik die op floppy kan zetten en bij de installatie van XP via F6 kan wijzigen....misschien dat dat helpt. Alvast bedankt. Theo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...