Ga naar inhoud

laptopschijf in PC???


Aanbevolen berichten

Even een 'technische' vraag. Ik moet tijdelijk een harde schijf van een laptop in een PC zetten zodat ik daar een image van kan trekken. Ik heb inmiddels een 'adapter' op de kop getikt, maar daar zit géén beschrijving bij. Ik heb al even ge-googled maar kom er niet helemaal uit... De adapter heeft aan één kant een stroom aansluiting. Die moet op de schijf bij pin 43 komen. De stroom sluit ik aan, de adapter zit op de schijf. Dan moet ik de IDEkabel nog aansluiten. Waar komt dan de rode kabel? Ik neem aan bij pin 1 van de harde schijf, dus *Niet* bij de stroomaansluiting. Tot zover ben ik gekomen. De PC verdomde het echter om de harde schijf te herkennen. Volgens Hitatchi heeft deze schijf geen jumper instellingen. Op internet kwam ik vervolgens een omschrijving tegen dat ik dat dus wél kan instellen... Maar nog steeds geen teken van leven. Ik heb bij deze schijf echter wél tijdens het uitproberen de adapter omgedraaid....en daarbij misschien de HD door laten branden???? Iemand die me hierbij verder kan helpen??? Iemand die weet wat waar moet en hoe het verder wel werken te krijgen is? Thor2002
Link naar reactie
Nee, ho, ik ga niet zo maar stekkers uit draaiende systemen trekken. (Ik ben bekend met het fenomeen hot swappable en heb zelfs daar altijd nog mijn bedenkingen over). Ik heb de schijf niet meer in de oude setup geprobeerd, omdat daar juist het probleem mee begon. Laptop met slecht werkende OS. Moest er een werkend systeem van maken-> XP pro gaf veel problemen. Tijdens installatie neit verder dan de bekende 37 minuten waarschuwing gekomen. Uitiendelijk eerst harde schijf gekocht, maar die wilde ook niet eventjes formateren en installeren. Toen een harde schijf uit een werkende (Identieke) laptop erin geplaatst: geen problemen meer!?! dus was mijn volgende idee en ghost van deze schijf te maken en die op de nieuwe te zetten. Dan heeft mijn klantje dus weer twee werkende platops, waarop direct alles dubbel staat! Nu wilde ik dus de werkende (goede!) HD in een pc steken, ghost ervan maken op CD, en die CD op de laptop met kuren plaatsen... Echter als ik de schijf mol die goed is, ben ik in de aap gelogeerd. Dus wil ik daar toch iets meer informatie over hebben (als die er in deze fora is!) Thor2002
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...