Ga naar inhoud

Computer afsluiten.


Aanbevolen berichten

Hallo computervrienden. Als ik de computer afsluit, blijft het lampje van de systeemkast branden, en dan is er nog stroom op.Hij gaat pas uit als ik de stekker uittrek Is het niet mogelijk om de instellingen te wijzigen, waardoor bij het afsluiten ook de systeemkast afsluit? Wie kan mij hierbij adviseren. Bij voorbaat heel hartelijk dank. De groetjes van een wijnmaker
Link naar reactie
Een PC in een ATX behuizing staat steeds onder spanning; dwz een gedeelte van de voeding blijft werken om het opstarten mogelijk te maken. Bij de oudere AT behuizingen was de schakelaar op het frontpaneel een "echte" aan/uit schakelaar, bij de ATX is dit enkel een "start" schakelaar. Raar is wel dat er nog een led oplicht na het uitschakelen van de pc, waarschijnlijk verkeerd aangesloten, maar niets om je zorgen over te maken.
Link naar reactie
Op zich zou ik wel verwachten dat uit ook bijna uit is, dus power ledje uit. Stroom blijft er inderdaad op staan (standby). Ik adviseer mijn cursisten overigens de computer echt stroomloos te maken wanneer die niet gebruikt wordt. Het makkelijkst gaat dat via een verlengsnoer met schakelaar. Wordt de computer "echt" uitgezet, of gaat die in de standby stand? In het laatste geval is drukken op toets voldoende om de computer weer aan te zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...