Ga naar inhoud

Geheugen bijplaatsen


Aanbevolen berichten

Goedendag, Ik heb een pentium IV 2000 mhz met daarbij 256 mb geheugen.(medion) op het geheugen staat pc 2100 256 mb. Volgens everest Home is het geheugen 256 mb pc2100 ddr sdram. Nu zit er nog een vrij slot en wil ik graag geheugen vergroten, (alles loopt een beetje traag ). Mijn vraag is nu hoe krijg ik het meeste geheugen erin. Waar kan ik zien wat het meeste geheugen is wat er in kan? en is er eigenlijk veel verschil in kwaliteit gehegens? Joost
Link naar reactie
Wat voor merk en type moederbord is het volgens Everest? Ondersteunt het moederbord ook dual channel? Wat zijn de latencies (zie SPD) van die 256MB PC2100 module die er al in zit? En wat is het merk? Om gebruik te maken van dual channel moet er een vergelijkbare 256MB module bij, dus ook PC2100 en met dezelfde latencies (geheugentimings) en liefst ook van hetzelfde merk. Ondersteunt het moederbord geen dual channel, dan zou ik er gewoon een willekeurige 512MB PC2100 module (tweedehands zat te krijgen en nieuw zou het ook niet veel meer mogen kosten dan 60 euro) bijplaatsen.
Link naar reactie
Moederbordeigenschappen: Moederbord ID 02/01/2002-i845-W627HF-6A69VM4BC-00 Moederbordnaam MSI MS-6513 (Medion OEM) Front Side Bus Eigenschappen: Bus Type Intel NetBurst Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz (QDR) Effectieve kloksnelheid 400 Mhz Bandbreedte 3200 MB/s Geheugenbus-Eigenschappen: Bus Type DDR SDRAM Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (DDR) Effectieve kloksnelheid 267 Mhz Bandbreedte 2133 MB/s Chipsetbus-Eigenschappen: Bus Type Intel Hub Interface Bus Breedte 8 bit Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (QDR) Effectieve kloksnelheid 267 Mhz Bandbreedte 267 MB/s Moederbord Technische Informatie: CPU Sockets/Slots 1 Expansie Slots 3 PCI, 1 AGP RAM Slots 2 DIMM Geïntegreerde apparaten Audio Groottefactor(Form Factor) Micro ATX Moederbord Chipset i845D Moederbordfabrikant: Firmanaam Micro-Star International dit zijn de gegevens via everest, SPD en dual channel kun je dat uit bovenstaande afleiden? op geheugen staat siemens sdu3264ac2b12mts-75 256mb-pc2100-0139-pa3012 sn 1785 Joost
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...